Plexian

Johan Möllerström utses till VD för Plexian

Styrelsen för Malmöbaserade fintechbolaget Plexian AB (publ) (”Plexian”) har idag beslutat att Staffan Mattson ska lämna rollen som VD för bolaget med omedelbar verkan. Som ny VD för bolaget har styrelsen utsett Johan Möllerström.
Johan Möllerström, tillträdande VD Plexian

Johan Möllerström är civilekonom med examen inom finansiell strategi från Lunds universitet. Han besitter erfarenhet och kompetens inom förhandling, affärsplanering, internationella affärer, entreprenörskap och försäljningsledning. Han har även lång erfarenhet av scaleups och affärstillväxt. Under hans tid som VD för Malmberg Water, levererade bolaget en organisk omsättningstillväxt på 350 MSEK - från 150 MSEK till 500 MSEK – under en period av tio år.

- Jag känner mig både förväntansfull och hedrad över att få ta mig an rollen som VD för Plexian. Efter att ha varit aktieägare och stöttat bolaget under drygt tre år är jag väl införstådd med möjligheterna och utmaningarna som bolaget står inför. Plexians framtid är ljus och vi har inte sett bolagets fulla potential på långa vägar. Blickar vi framåt, kommer min huvudsakliga uppgift vara att stärka Plexians kommersiella utveckling. Min ambition är även att skapa en tydligare organisationsstruktur med kortare beslutsvägar och förbättrade arbetssätt som grundar sig i en stark kultur och ett stort kundfokus, säger Johan Möllerström.

Fram till maj 2022 var Johan Möllerström VD för det på Nasdaq First North Growth Market listade bolaget OptiCept Technologies.

- Johan Möllerström har de egenskaper som krävs för att säkra Plexians utveckling och tillväxt. Han är även välbekant med bolaget och vårt arbetssätt, varför vi är väldigt glada över att han tar rollen som VD, säger PO Rosenqvist, styrelseordförande i Plexian.

Denna information är sådan som Plexian AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 19 december 09.35 CET.

PO Rosenqvist, ordf Plexian
E: p.o@ironblock.se

Lovisa Fredriksson, presskontakt
E: lovisa@lfpr.se
T: +46 (0) 734 33 31 10

Bolagets Certified Adviser är Eminova Fondkomission AB | 08-684 211 10 | adviser@eminova.se

Johan Möllerström, tillträdande VD Plexian

Plexian
Gustav Adolfs Torg 8B

Plexian är ett fintech-bolag som grundades 2017 och som verkar inom segmentet försäljningsdrivande lojalitetslösningar med kunden i fokus. Affärsmodellen bygger på att konvertera redan existerande medlemmar hos B2B partners med stora medlemsdatabaser, till användare av den egenutvecklade plattformen Edge. Medlemmen får tillgång till unika datadrivna erbjudanden baserat på köpmönster och Plexians partner kan skapa en ökad förståelse för sin kund baserat på analyser som grundar sig på kundernas transaktioner och aktiviteter på Edge. För mer information, se www.plexian.se

Följ Plexian

Senaste pressmeddelandena från Plexian

Plexian ingår avtal med Aktiegirot gällande digital valuta5.10.2023 08:41:35 CEST | Pressmeddelande

Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, och Aktiegirot AB, en del av Norberg & Partner Sustainable Group, ingår nu avtal gällande Plexians patenterade digitala valuta, PlexChain. Avtalet kommer att göra det möjligt för Aktiegirot att hantera större volymer transaktioner och även öka kundvärdet genom ett effektivare och snabbare system för bland annat insättning och uttag.

Plexian och Norberg & Partner Sustainable Group förlänger och utökar sitt samarbete14.9.2023 09:40:52 CEST | Pressmeddelande

Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, och investeringsbolaget Norberg & Partner Sustainable Group förlänger och utökar sitt samarbete inför avslut av lockup-avtal. Norberg & Partner Sustainable Group, som med 15,7 procent av aktierna är Plexians största ägare, har för avsikt att vara en långsiktig partner och ser även goda möjligheter till synergier gällande Plexians produkter med sina portföljbolag.

Plexian förbereder för internationell expansion4.8.2023 11:12:26 CEST | Pressmeddelande

Malmöbaserade Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, märker ett allt större intresse för bolagets skalbara produkter och lösningar och förbereder nu för en internationell lansering. Fokus ligger i första hand på köp- och shoppingcentrum där man ser en stor möjlighet att med bland annat verktyget EDGE Publish ge handlare möjlighet till ökad merförsäljning och mer återkommande kunder.