Juniordansare i medaljregn vid Nordiska Mästerskapen 2022 och World Cup Boogie Woogie

Amanda Berglind och Valdemar Selgeryd presterade på topp vid sitt första internationella mästerskap.
Amanda Berglind & Valdemar Selgeryd

Under förra veckan publicerade Svenska Danssportförbundet nyheten om Amanda och Valdemar, som förberedde sig inför sin första internationella tävling. På lördagen var det både Nordiska Mästerskapen 2022 och World Cup Boogie Woogie i Odense, Danmark.

Paret blev Nordiska Mästare i Bugg Juniors och tog hem silvermedaljen i Boogie Woogie Juniors. I World Cup Boogie Woogie Juniors, klev de upp på prispallen en tredje gång, för att få en bronsmedalj runt halsen.

Vi önskar Amanda och Valdemar ett stort grattis!

Amanda Berglind & Valdemar Selgeryd