Cloetta Sverige AB

Kexchoklads budskapskampanj är tillbaka!

Dela

I sommar pryds Kexchoklad med peppande budskap som passar perfekt när du vill stötta och sprida positiv energi till din omgivning.

– Vi upprepar nu succén från tidigare år och låter Kexchoklad Original få en tillfällig design där logotypen byts ut mot budskapen ”Grymt jobbat!”, ”Heja Heja!”, ”Starkt kämpat!” och ”Vilken hjälte!” i det välbekanta Kexchokladrutiga mönstret, berättar Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta.

– Kexchoklad är ett varumärke som ligger det svenska folket varmt om hjärtat, och vi tror att det i dessa tider finns många som vill passa på att tacka, uppmuntra eller bara sprida lite positiv energi till någon i sin närhet med Kexchoklad som avsändare, fortsätter Marie. Och så har vi ju både fotbolls-EM och sommar-OS att se fram emot!

Kexchoklad med ny design beräknas dyka upp i början av juni, så håll utkik i din butik!

Mer information
Vill du veta mer om Kexchoklads budskapskampanj är du välkommen att höra av dig till Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta, via e-mail marie.schelin1@cloetta.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com

Cloetta i sociala medier.

 

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

CandyKings digitala aktiveringsplattform engagerar konsumenter och driver försäljning i butik19.5.2021 09:50:00 CEST | Pressmeddelande

Lösgodis från CandyKing passar alla smaker och tillfällen, precis på samma sätt finns något för alla på vår digitala aktiveringsplattform. Här kommer man in i en färgglad virtuell värld där konsumenter genom till exempel spel och tävlingar lär känna CandyKing på ett enkelt och roligt sätt. Syftet med plattformen är att skapa ett community som engagerar alla lösgodisälskare. Detta gynnar samtidigt butiker med CandyKings koncept genom att driva deras försäljning av lösgodis.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum