Cloetta Sverige AB

Kexchoklads budskapskampanj är tillbaka!

Dela

I sommar pryds Kexchoklad med peppande budskap som passar perfekt när du vill stötta och sprida positiv energi till din omgivning.

– Vi upprepar nu succén från tidigare år och låter Kexchoklad Original få en tillfällig design där logotypen byts ut mot budskapen ”Grymt jobbat!”, ”Heja Heja!”, ”Starkt kämpat!” och ”Vilken hjälte!” i det välbekanta Kexchokladrutiga mönstret, berättar Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta.

– Kexchoklad är ett varumärke som ligger det svenska folket varmt om hjärtat, och vi tror att det i dessa tider finns många som vill passa på att tacka, uppmuntra eller bara sprida lite positiv energi till någon i sin närhet med Kexchoklad som avsändare, fortsätter Marie. Och så har vi ju både fotbolls-EM och sommar-OS att se fram emot!

Kexchoklad med ny design beräknas dyka upp i början av juni, så håll utkik i din butik!

Mer information
Vill du veta mer om Kexchoklads budskapskampanj är du välkommen att höra av dig till Marie Schelin, Senior Brand Manager på Cloetta, via e-mail marie.schelin1@cloetta.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Cloetta Sverige AB
Cloetta Sverige AB
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö

040-32 42 00https://www.cloetta.se/

Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm. Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.

Cloetta i sociala medier.

 

Följ Cloetta Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB

CandyKing firar ett år i Sverige med fyra nomineringar i Svenska Designpriset 2021!13.9.2021 16:33:00 CEST | Pressmeddelande

Ett år efter att Cloetta Pick & Mix lanserade CandyKing i Sverige, belönas man med FYRA nomineringar i Svenska Designpriset 2021. Den färgstarka designen har förstärkt varumärkets identitet och ökat särskiljningen gentemot konkurrenterna – inte minst i det digitala landskapet. CandyKing nomineras i kategorierna Identitet Digital, Digitalt Sociala Medier, Bildkommunikation Foto och Visual Merchandising. Röstningen öppnar idag 13/9 och pågår fram till söndagen 19/9.

CandyKing fyller ett år och släpper flera spännande höstnyheter!10.9.2021 12:10:36 CEST | Pressmeddelande

Nu är det ett år sedan CandyKing Pick & Mix lanserades på den svenska marknaden. Ettårsdagen som inföll den 31 augusti, firas med ett av de mest spännande nyhetssläppen någonsin. Vad sägs t ex om Polly Lakrits, BUBS Dizzy Skalle med bubbelgumsmak, Ahlgrens bilar Lakrits-limousiner och BUBS klassiska ovaler med smak av granatäpple och smultron, som bara finns att plocka exklusivt hos CandyKing. Från och med vecka 36 finns nyheterna ute i butik!

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum