Läkerol YUP Love All Flavours – för din rätt att vara dig själv
– Innehållet i varje påse Läkerol YUP Love All Flavours är unikt, precis som vi människor, säger Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta. Läkerols övertygelse är att alla människor är värdefulla, precis som de är. Med denna lansering vill vi säga ”YUP” till all kärlek och stötta möjligheten att uttrycka sig själv och älska vem man vill.
Läkerol har genom åren gjort sig kända för att vara en stöttande hand som ger självförtroende att stå upp för sig själv och det man tycker är viktigt.
– Parollen Makes People Talk har varit vägledande i detta på olika sätt, fortsätter Fia, och nu höjer Läkerol YUP rösten för att visa alla människors lika värde, oavsett identitet, uttryck eller sexuell läggning. Samtidigt stödjer vi RFSL Ungdoms viktiga verksamhet för unga hbtqia-personer.
RFSL Ungdom är en medlemsorganisation för, med och av unga hbtqia-personer som arbetar med politiskt påverkansarbete och hälsofrämjande verksamhet i syfte att förbättra målgruppens förutsättningar och livsvillkor. Tack vare samarbeten som detta kan RFSL Ungdom fortsätta att skapa trygga mötesplatser, erbjuda stödverksamhet och utbilda om hbtqia, makt och normkritik som berör barn och unga.
Läkerol YUP Loves All Flavours är en limited edition där vi blandat Läkerol YUPs fruktiga smaker i en och samma påse. De smakrika pastillerna är sockerfria, veganska och innehåller bara naturliga aromer och färger. Perfekta när man är sugen på något litet och gott under dagen.
Läkerol YUP Loves All Flavours finns redan nu i butiker på servicehandeln och lanseras under sommaren även i dagligvaruhandeln. Förpackningen innehåller 30 gram och det rekommenderade konsumentpriset är 16,50-17,50 kr.
Mer information
Vill du veta mer om Läkerol YUP Love All Flavours är du välkommen att höra av dig till Fia Rasmusson, Brand Manager på Cloetta, se kontaktuppgifter nedan.
Vill du veta mer om RFSL Ungdom är du också varmt välkommen att höra av dig!
Vid frågor om RFSL Ungdoms påverkansarbete, kontakta Elias Fjellander, RFSL Ungdoms förbundsordförande, via mail elias@rfslungdom.se.
Vid frågor om RFSL Ungdom-organisationen och samarbetet, kontakta Stefanie Tagesson, RFSL Ungdoms kanslichef, via mail stefanie@rfslungdom.se.
Nyckelord
Kontakter
Fia RasmussonBrand Manager
fia.rasmusson@cloetta.seBilder
Dokument
Om
Besöksadress: Södra Förstadsgatan 34
205 42 Malmö
040-32 42 00https://www.cloetta.se/
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp, Sportlunch och Nutisal. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Nu släpper Cloetta en begränsad utgåva av sin klassiska godisburk!16.4.2024 09:29:10 CEST | Pressmeddelande
Som en hyllning till sin historia och tradition av att designa plåtburkar, eftertraktade av samlare över hela landet, släpper Cloetta nu en begränsad utgåva - smyckad med illustrationer på några av Cloettas mest älskade godisklassiker. En närmare titt på burken avslöjar godissorterna, vilket gör den till en nostalgisk resa genom Cloettas unika historia och uppskattade smaker.
Matsvinnsaktion med start i påsk: 250 000 påsar Juleskum ska räddas27.3.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till skärtorsdagen går konfektyrbolaget Cloetta och e-handlaren Matsmart ihop för att med gemensamma krafter rädda över 25 ton Juleskum i två varianter: originalet och chokladdoppat med smak av vanilj. Målet är att öka medvetenheten om problemen med matsvinn. 250 000 påsar ska räddas fram till Sveriges Overshoot Day, den 21:a april.
CandyKing presenterar vårens spännande lösgodisnyheter!7.2.2024 12:38:17 CET | Pressmeddelande
Dags att känna vårpirret, för nu kommer CandyKing med sex spännande nyheter som gör lösgodishyllan till en dröm för alla som gillar mixen av salt, sött, fruktigt och choklad. Vad sägs om Salta Diamanter, en gnistrande lakritsskatt som äntligen introduceras i Sverige? Eller Mini Orca med läcker bubbelgumsmak?
Malacos ikoniska Fizzypop blir glass1.2.2024 08:57:10 CET | Pressmeddelande
Varför välja mellan glass och godis när du kan få det bästa av två världar? I sommar kan glass- och godisälskare njuta av Fizzypop-glasspinnar, med smak av bubbelgum och fizzigt strössel, när de tar plats i Hemglass sortiment.
Väck vårkänslorna med fyra fruktiga nyheter!31.1.2024 10:20:28 CET | Pressmeddelande
Nu är vårvärmen inte långt borta och det är äntligen dags att presentera säsongens frestande nyheter. Fyra härligt söta och syrliga lanseringar intar hyllorna i februari. Nyheterna är Polly Tropical, Läkerol Strawberry och två festliga nyheter från Malaco: Gott & Blandat Juicy Giants och Strimler med smak av Tutti Frutti och Jordgubb.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum