Naturvetarna stärker medlemsnyttan i ny organisation

Naturvetarna, fackförbundet för akademiker inom naturvetenskap, inför en ny organisation från och med den 18 april. Verksamheten vid kansliet delas in i tre avdelningar för det gemensamma syftet att stärka medlemsnyttan.

De tre avdelningarna som skapas är

• Avdelningen för Förhandling och medlemsrådgivning
  • Avdelningen för Kommunikation och påverkan
  • Avdelningen för Administration

Avdelningen för Förhandling och medlemsrådgivning svarar för att stödja och företräda medlemmar och förtroendevalda, för förhandling och individuellt stöd, avtalsförhandling och förbundsjuridik samt medlemsrådgivning och karriärservice.

Avdelningen för Kommunikation och påverkan svarar för varumärke, strategisk kommunikation, intern kommunikation, medlemsinformation, marknadskommunikation, marknadsföring och medlemsrekrytering, mediekontakter och omvärldsbevakning, grafisk formgivning, analys och utredning, undersökningar samt påverkan och opinion.

Avdelningen för Administration svarar för ekonomi-, löne- och personaladministration, HR-stöd och IT-stöd, organisationsutveckling samt administration av professionsföreningar och utbildningsadministration för fackligt förtroendevalda.

Ny förbundsdirektör och ny ledningsgrupp.Den 1 maj tillträder Per Klingbjer – idag FoU-strateg vid SGU, Sveriges Geologiska Undersökning – som förbundsdirektör.

Ledningsgruppen för Naturvetarna ombildas och består av:

Per Klingbjer, förbundsdirektör (Ulf Bergius t.o.m. den 1 maj)
Johan Ahlgren, marknads- och kommunikationschef och chef Kommunikation och påverkan
Erik Palmqvist, administrativ chef
Klara Rapp, chef Förhandling och medlemsrådgivning

För mer information, v v kontakta:
Ulf Bergius, tf förbundsdirektör, 08-466 24 10 eller 073-366 24 10