Ny Operativ Chef till Samtrans

Beatrice Hübinette anställs som ny operativ chef (COO) på Samtrans. Beatrice kommer närmast från Coor där hon haft en roll som kontraktschef med ansvar för operativ verksamhet i Stockholm, Göteborg och Malmö med ca 150 anställda.

Beatrice Hübinette blir ny operativ chef (COO) på Samtrans.

Som operativ chef på Samtrans får Beatrice ett helhetsansvar för samtliga operativa avdelningar, vilket innefattar Kundtjänst, Trafikledning, Planering, Kvalitet och Partnerskap.

-  Så länge jag kan minnas har jag brunnit för inkludering. Det känns därför kul och inspirerande att få bli en del av Samtrans. Jag ser fram emot att lära känna verksamheten och få fortsätta arbetet med att utveckla verksamheten ytterligare tillsammans med våra åkare, förare och personal på kontoret, säger Beatrice Hübinette.

-  I Beatrice får vi en engagerad och driven ledare som är van vid att leda i förändring och utveckling. Beatrice kommer att bidra med ett tydligt och involverande ledarskap som är viktigt när vi fortsätter att utveckla Samtrans framöver. Jag ser mycket fram emot att få arbeta tillsammans med Beatrice och inkludera Beatrice i Ledningsgruppens arbete framöver, säger Tomas Hansson, VD på Samtrans Omsorgsresor och Nobina Care.

Beatrice Hübinette tillträder sitt nya uppdrag den 1 november och ingår i Samtrans Ledningsgrupp.

Lisa YdlingerPress- och kommunikationsansvarig på Samtrans

Tel:08-52250045

Beatrice Hübinette blir ny operativ chef (COO) på Samtrans.

Samtrans inför ett historiskt ekonomiskt stödpaket för att hjälpa sina åkerier8.6.2022 12:16:01 CEST | Pressmeddelande

Hela transportbranschen går nu igenom en utmanande tid med kraftigt ökande drivmedelspriser på grund av kriget i Ukraina. Samtidigt som coronapandemin har slagit hårt mot branschen, som nu lider av akut brist på förare. För att kunna fortsätta att leverera samhällsviktiga persontransporter inför nu Samtrans Omsorgsresor ett historiskt stödpaket till ett värde av 13 000 000 SEK för att hjälpa sina åkerier.

Samtrans lanserar en app för resor med rullstolstaxi18.5.2022 07:03:25 CEST | Pressmeddelande

Idag lanserar Samtrans Omsorgsresor, som första privata aktör i branschen en app för bokning av rullstolstaxi i Region Stockholm. Genom att erbjuda enkla möjligheter att planera, boka och följa sin resa tar Samtrans ett steg framåt för att förenkla vardagen för fler människor. Användarna ges också möjlighet att betygsätta sin resa, vilket ger incitament för att stärka kvalitén på rullstolstaxi som färdmedel.