Nya hyresgäster till Rinkebystråket

Familjebostäder fortsätter att bredda hyresgästmixen på Rinkebystråket, med ett utbud som förväntas bidra till en ökad dagpublik. Nu hälsar vi ytterligare fyra nya hyresgäster välkomna till oss i Rinkeby.

Rinkebystråket, Rinkeby. Foto: Carl  Bredberg.
Rinkebystråket, Rinkeby. Foto: Carl Bredberg.

Den bredare hyresgästmixen är en del av den nya inriktningen för Rinkebystråket som introducerades vid årsskiftet. Redan i våras flyttade tre hyresgäster på egen begäran närmare centrum, till bättre anpassade lokaler. I april flyttade även Mandareen Bageri & Konditori in i renoverade lokaler på Rinkebystråket, samtidigt som Stiftelsen The Global Village öppnade ett lokalkontor på gatan.

–Nu fyller vi på ytterligare med fyra nya hyresgäster, varav flera redan har etablerade nätverk av kunder och samverkanspartners i området, säger Lars Nylund, fastighetschef.

Affärsrådgivning, tandoori och nätverksträffar
I oktober flyttade Hormar Coaching och Consulting AB in på Rinkebystråket. Hormar Coaching erbjuder affärsrådgivning, redovisningstjänster, bokföring och skatterådgivning till privatpersoner.  Företaget har tidigare varit verksamt i Kista, men har önskat etablera sig i Rinkeby.

Nils Tandoori öppnade på Rinkebystråket 72 den 1 november och är ett efterlängtat restaurangalternativ. Nils Tandoori erbjuder både indiska rätter och svensk husmanskost, och det finns goda möjligheter för den som vill äta lunch på plats eller ta med.

– Vi har längtat efter fler lunchalternativ på stråket och tajmingen är riktigt bra nu när dagpubliken ökar i området framförallt efter öppnandet av det nya polishuset, säger Samra Tesfamariam, ansvarig lokalförvaltare.

Senare i november välkomnar vi även Gålöstiftelsen till Rinkebystråket. Gålöstiftelsen arbetar för och stödjer utsatta barn och unga. Genom stipendier, bidrag och projekt med samverkanspartners gör stiftelsen en viktig skillnad för unga stockholmares framtidsmöjligheter. Gålöstiftelsen planerar att använda lokalerna på Rinkebystråket till ett eget kansli, men också till seminarium och nätverksträffar. Stiftelsen har sedan tidigare etablerade samarbeten med Stockholms stad, polisen, lokala föreningar och det lokala näringslivet.

Ytterligare ny hyresgäst är Skyoffice som till största delen kommer att driva ett växlingskontor med tillhörande bankomat. Företaget hyr en lokal med två separata ingångar och kommer utöver dessa tjänster även att erbjuda reparation av teknisk utrustning som till exempel mobiltelefoner, samt ha en liten frisörverksamhet. Skyoffice flyttar in på Rinkebystråket 112 den 1 december.

Rinkebystråket, Rinkeby. Foto: Carl  Bredberg.
Rinkebystråket, Rinkeby. Foto: Carl Bredberg.
Tandoori. Foto: Johnér bildbyrå.
Växlingskontor. Foto: Niklas Palmklint.

Digital byggstart för 125 hyresrätter i Farsta4.11.2020 07:10:00 CETPressmeddelande

I måndags togs första spadtaget för 125 nya hyresrätter som byggs inom ramen för konceptet Stockholmshusen. Det symboliska spadtaget togs av Familjebostäders ordförande, Stockholms bostads- och fastighetsborgarråd Dennis Wedin (M) tillsammans med Jonas Schneider, vd Familjebostäder och Bengt Staaff, regionchef Skanska Sverige AB som planterade ett magnoliaträd som kommer att få en plats på gården när husen är klara.