Öppen inbjudan till att skapa Halebops nya sound
Halebop älskar co-creation och har därför teamat upp med Wahzaa för att hitta sitt nya sound. Under hösten ordnar man tävlingen ”Sound Lab – a Halebop thing” på plattformen där musikproducenter och kreatörer på alla nivåer kan skicka in sina egna bidrag. I potten ligger 60 000 kronor för vinnaren.

Wahzaa är en tjänst som erbjuder royaltyfria beats gjorda av några av de största producenterna i landet. Halebop har en ljudidentitet med olika beats och ljud som kan kombineras i all oändlighet – nu vill man få hjälp att utveckla det egna varumärkets sound och hitta en låt som framöver kan användas i sociala medier och reklam.
– Det sitter helt säkert ett gäng musikgenier där ute som kan ta vår ljudprofil och göra något kul med den. Vi älskar att bjuda in kreatörer till att vara med och skapa varumärket tillsammans med oss.Därför teamar vi nu upp med Wahzaa, våra kunder – och egentligen hela svenska folket för att hitta vårt nya sound, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.
På Wahzaa kommer det finnas en Halebop-sida där alla element ur Halebops ljudidentitet finns tillgängliga för nedladdning. Under ett par veckor ges musikkreatörer och intresserad allmänheten möjligheten att använda elementen för att skapa ett nytt Halebop-sound. Allt om regler och formalia kring utformning av låten finns att läsa här. Vinnaren får en prispeng på 60 000 kr.
– Vi vill göra det enkelt för folk att skapa och släppa bra musik. Vi har en plattform som är lätt att använda och beats skapade av några av landets bästa producenter. Med tävlingen hoppas vi inte bara att Halebop, utan också många nya kreatörer, hittar sitt sound, säger Tony Malm, grundare Wahzaa.
Tävlingen går live tisdag den 19 oktober och avslutas den 23 november.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, kontakta gärna:
Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-335 90 70
Bilder
Länkar
Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Sju av tio har upplevt stel stämning på första dejten13.7.2022 13:30:00 CEST | Pressmeddelande
Åtta av tio oroar sig för stel stämning på första dejten. En oro som tyvärr är helt befogad då sju av tio också har upplevt dålig stämning på en första dejt, enligt en ny Sifo-undersökning från Kantar Public på uppdrag av Halebop.
Halebops Icebreaker-jour är här för de blyga i sommar7.7.2022 14:42:43 CEST | Pressmeddelande
I sommar lanserar Halebop Icebreaker-jouren. En jour som hjälper de som inte vet hur man ska ta kontakt inför en första dejt att bryta den jobbiga isen. Till Halebops hjälp finns profilerna Aline Aicha Bennour, Norah och Gabriella Ekman som kommer att bistå med sin grymma expertis genom roliga förslag på vad en kan skriva till sitt potentiella ragg.
Halebop lanserar världens mest lättsurfade abonnemang27.6.2022 14:19:05 CEST | Pressmeddelande
Lagom till sommaren släpper Halebop ett vattentätt Limited Drop. Vid köp av Samsung Galaxy Ultra och 50 GB abonnemang får de snabbaste kunderna en brandad eldriven surfbräda från svenska eFoil-företaget Waydoo, som svävar ovanför vattenytan. Droppet släpps den 29 juni klockan 11.00 på halebop.se och för de som lyckas haffa en Halebop X Waydoo ligger produkten redo för omgående leverans.
Halebop lanserar världens solklaraste abonnemang med Cartierlunettes23.5.2022 06:30:00 CEST | Pressmeddelande
Inför sommaren har Halebop teamat upp med den världskända glasögonhandlaren Cartierlunettes för att kunna erbjuda Världens solklaraste abonnemang som ett Limited Drop. För att lyckas skaffa det gäller det att vara snabb när de släpps den 25 maj på halebop.se. Vid köp av en Samsung Galaxy Flip3 med 50 GB, ihop med ett abonnemang, får några väldigt lyckliga nämligen ett par exklusiva glasögon från Cartierlunettes i begränsad upplaga på köpet till ett värde av 11 900 kronor.
Sveriges mest sålda restaurangguide Not So White Guide är här igen30.3.2022 07:10:00 CEST | Pressmeddelande
För tredje året i rad ges nu Not So White Guide ut av mobiloperatören Halebop. I år har 17 restaurangpärlor i Stockholm, Göteborg och Malmö kvalat in, från peruanskt i Hagsätra till afghanskt på Rosengård.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum