Öppen inbjudan till att skapa Halebops nya sound

Wahzaa är en tjänst som erbjuder royaltyfria beats gjorda av några av de största producenterna i landet. Halebop har en ljudidentitet med olika beats och ljud som kan kombineras i all oändlighet – nu vill man få hjälp att utveckla det egna varumärkets sound och hitta en låt som framöver kan användas i sociala medier och reklam.
– Det sitter helt säkert ett gäng musikgenier där ute som kan ta vår ljudprofil och göra något kul med den. Vi älskar att bjuda in kreatörer till att vara med och skapa varumärket tillsammans med oss.Därför teamar vi nu upp med Wahzaa, våra kunder – och egentligen hela svenska folket för att hitta vårt nya sound, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.
På Wahzaa kommer det finnas en Halebop-sida där alla element ur Halebops ljudidentitet finns tillgängliga för nedladdning. Under ett par veckor ges musikkreatörer och intresserad allmänheten möjligheten att använda elementen för att skapa ett nytt Halebop-sound. Allt om regler och formalia kring utformning av låten finns att läsa här. Vinnaren får en prispeng på 60 000 kr.
– Vi vill göra det enkelt för folk att skapa och släppa bra musik. Vi har en plattform som är lätt att använda och beats skapade av några av landets bästa producenter. Med tävlingen hoppas vi inte bara att Halebop, utan också många nya kreatörer, hittar sitt sound, säger Tony Malm, grundare Wahzaa.
Tävlingen går live tisdag den 19 oktober och avslutas den 23 november.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, kontakta gärna:
Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-335 90 70
Bilder
Länkar
Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Bara 6 av 100 svenskar lämnar in sin gamla mobil9.3.2023 07:45:00 CET | Pressmeddelande
Bara sex procent uppger att de lämnar in sin gamla mobil i utbyte mot ersättning eller en bättre deal. Trots den låga siffran är det en fördubbling i procentenheter från 2021, då samma siffra låg på tre procent. Det visar en Sifo-undersökning på uppdrag av Halebop.
“The cooolest unboxing” med Halebop och Samsung Nordic27.1.2023 10:03:47 CET | Pressmeddelande
Halebop lanserar iskallt ”The cooolest unboxing” tillsammans med Samsung Nordic. Den (än så länge ganska hemliga) lanseringen görs genom en spektakulär tävling som Halebop arrangerar den 1 februari kl. 19.01.
Varannan ung person känner obehag för att ringa och svara i telefon15.12.2022 09:52:32 CET | Pressmeddelande
I åldersgruppen 18–29 år uppger nästa varannan, 48 procent, att de känner ett obehag för att ringa och/eller svara i telefon. Det kan jämföras med 18 procent i åldersgruppen 50–64 år. Det visar en ny undersökning från Kantar Sifo som Halebop låtit göra.
Halebop lanserar telefonkatalogen “Have you tried calling?"14.12.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Nästan varannan ung person säger sig ha telefonskräck. För att råda bot på det och få folk att oftare använda ringfunktionen på sina telefoner har Halebop tagit fram en uppdaterad version av den klassiska telefonkatalogen.
Årsabonnemang av burgare med Världens smakrikaste abonnemang från Halebop25.11.2022 07:39:50 CET | Pressmeddelande
Onsdag den 30 november kl 11.00 har snabba kunder möjlighet att få en årsförbrukning* av burgare till ett värde av 10 000 kronor på Bastard Burgers. Dealen är gäller vid köp av Samsung Galaxy Flip 4 på halebop.se. Erbjudandet är en del av Halebop Limited Drop och finns i begränsad upplaga.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum