Parham i Studio Halebop – om att hitta sin egen väg

Artisten Parham är aktuell i det andra avsnittet Studio Halebop, en podd som låter fler röster höras. I sitt sommarsnack delar han med sig av en berättelse om att gå sin egen väg – genom motgångar och mot omgivningens förväntningar.

Artisten Parham pratar i Studio Halebop.

– I mitt snack kommer lyssnarna få höra en berättelse om hur jag valde musiken. Trots att min familj hade andra förväntningar på mig och att vägen varit långt ifrån rak har jag ändå gått min egen väg. I programmet får lyssnarna följa med på den resan, säger Parham.

Parham är en uppskattad artist och låtskrivare som nominerats till både Grammis och P3 Guld. Låttexterna rymmer starka berättelser om kärlek, förlorad ungdom, utanförskap och rasism och växlar mellan självreflektion och samhällskritik.

Studio Halebop har tagit rygg på ett av Sveriges populäraste program, men vill addera en större bredd av berättelser och personer i ett rappare format. Förutom Parham kommer vi även att få lyssna till artisten Janice Kamya Kavander, fotografen Paul Edwards, tidigare handbollsproffset Loui Sand, programledaren Reine-Alix Ndegeyinka och kreativa konsulten Nadia Kandil.

– Jag är väldigt glad över att vi får dela Parhams skarpa, insiktsfulla och underhållande berättelse genom Studio Halebop. Jag tycker att alla borde lyssna på den och tror dessutom att många kan känna igen sig i hans resa mot att förverkliga sina drömmar, avslutar Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Du kan lyssna på Parhams avsnitt i Studio Halebop där poddar finns, bland annat här.

Canan Yasar, presskontakt Halebop, canan.yasar@obeyapr.se, 070 383 07 48
Johanna Sahlman, Head of Halebop, johanna.sahlman@halebop.se

Artisten Parham pratar i Studio Halebop.