Paulo Mendonca i BingoLotto

Med en svängig och själfull ton, meningsfulla och rörande texter, och en oerhörd karisma är det lätt att förstå varför Paulo Mendonca idag är en av de största inom funk- och rockgenren. Den 15 mars, kl. 18.00 i TV4, utlovas allt ovannämnt då Paulo, till allas vår glädje, intar scenen i BingoLotto!

Paulo har länge varit ett betydande namn inom funk- och rockgenren. Efter sina dryga 30 år i branschen kan han numera tillskriva sig i ett fullspäckat CV. Under sin artistkarriär har Paulo spelat inför flertalet utsålda arenor, turnerat med storheter såsom Tina Turner och Peter Gabriel och gett ut 5 soloalbum.

Hans första album ”Respect My Aim” från 1991 skördade tidigt stor framgång och därefter hopade sig medgångarna. Med hitlåtar som ”Just in case” och ”U got 2 Believe”, som spelats 7 respektive 2,5 miljoner gånger på Spotify, har Paulo byggt upp en stor beundrarskara runtom i världen. Med en svängig och själfull ton, meningsfulla och rörande texter, och en oerhörd karisma är det lätt att förstå varför.

Efter en paus från musiken, som bland annat innebar ett uppstartat bokförlag i Storbritannien, har Paulo sedan ett par år tillbaka återvänt till sitt självklara kall – musiken! Utöver sin karriär som musiker är han också en framgångsrik producent och låtskrivare.

Under 2019 utkom albumet ”Mindcontrol” som rosades flitigt, och i skrivande stund är Paulo aktuell med singeln ”Peaches and Cream”.

Söndagen den 15 mars 2020, kl. 18.00, välkomnar vi Paulo Mendonca till BingoLotto!