Plexian

Plexian tecknar avtal med Baresso

Dela
Fintechbolaget Plexian har tecknat ett samarbetsavtal med Baresso.se, en av Sveriges ledande e-handlare inom hår- och skönhetsvård. Avtalet innebär att Plexian kommer att hjälpa Baresso att bygga fortsatt lojalitet gentemot sina kunder genom personliga rekommendationer och fördelaktiga erbjudanden baserat på analys av transaktionsdata i plattformen Edge.
Fredrik Knutsson, vice VD och CCO, Plexian
Fredrik Knutsson, vice VD och CCO, Plexian

I första skedet kommer de rekommendationer som görs att omfatta Baressos egna produkter, men planen är att inom kort även kunna inkludera produkter från andra aktörer som använder Plexians lösningar.

- Vi är väldigt glada över att Baresso valt oss som partner och att de gett oss förtroendet att fortsätta utveckla och modernisera deras lojalitetsprogram. Återkommande kunder är oerhört viktigt för alla företag av många anledningar, inte minst då de generellt sett genererar högre intäkter till företaget än nya kunder. Genom att integrera vår plattform Edge med Baressos befintliga system, kommer vi att kunna automatisera många av de processer som tidigare varit manuella, driva nya kunder och -  inte minst – arbeta för ökad kundretention och lojalitet, säger Fredrik Knutsson, vice VD och CCO på Plexian.

Genom integration med Qliro i utcheckningsstadiet, ger Plexians lösning Baressos kunder en smidigare och mer personlig köpupplevelse genom rekommendationer av träffsäker relevans.

- Konsumenter idag söker det personliga. Det är viktigare än någonsin att de känner sig  sedda då de dagligen möts av spam och dåliga erbjudanden om saker de redan köpt eller inte är intresserade av. Detta är den främsta anledningen till att generiska lösningar som endast bygger på rabatter inte fungerar, säger Fredrik Knutsson. 

Baressos kundbas på uppskattningsvis 200 000 personer består huvudsakligen av slutkonsumenter men även av yrkesverksamma. Avtalet med Plexian kommer att omfatta bägge områden.

-  Vi är stolta över att kunna säga att vi fortsätter att växa även i en tid som innebär utmaningar för många företag såväl som e-handeln i stort. För att säkerställa fortsatt tillväxt kommer vi nu att satsa på att tillsammans med Plexian bygga än mer lojalitet gentemot våra kunder, befintliga såväl som nya. Att våra kunder är nöjda är absolut högst prioritet för oss. Det är kunderna som utgör grunden för vårt företag, därför är det följaktligen oerhört viktigt för oss att alltid sätta just kunden i centrum, säger Tomas Baresso, VD på Baresso.

Planerad lansering för samarbetet är under våren 2023.

Denna information är sådan som Plexian AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 december 2022 08.45 CET.

Nyckelord

Kontakter

Fredrik Knutsson, vice VD och CCO, Plexian
T: +46 (0) 760 00 56 23
E: fredrik.knutsson@plexian.se


Lovisa Fredriksson, presskontakt
T: +46 (0) 734 33 31 10
E: lovisa@lfpr.se

Bilder

Fredrik Knutsson, vice VD och CCO, Plexian
Fredrik Knutsson, vice VD och CCO, Plexian
Ladda ned bild
Tomas Baresso, VD Baresso
Tomas Baresso, VD Baresso
Ladda ned bild

Länkar

Om

Plexian
Gustav Adolfs Torg 8B
211 39 Malmö

http://www.plexian.se

Plexian är ett fintech-bolag som grundades 2017 och som verkar inom segmentet försäljningsdrivande lojalitetslösningar med kunden i fokus. Affärsmodellen bygger på att konvertera redan existerande medlemmar hos B2B partners med stora medlemsdatabaser, till användare av den egenutvecklade plattformen Edge. Medlemmen får tillgång till unika datadrivna erbjudanden baserat på köpmönster och Plexians partner kan skapa en ökad förståelse för sin kund baserat på analyser som grundar sig på kundernas transaktioner och aktiviteter på Edge. För mer information, se www.plexian.se

Följ Plexian

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Plexian

Plexian ingår avtal med Aktiegirot gällande digital valuta5.10.2023 08:41:35 CEST | Pressmeddelande

Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, och Aktiegirot AB, en del av Norberg & Partner Sustainable Group, ingår nu avtal gällande Plexians patenterade digitala valuta, PlexChain. Avtalet kommer att göra det möjligt för Aktiegirot att hantera större volymer transaktioner och även öka kundvärdet genom ett effektivare och snabbare system för bland annat insättning och uttag.

Plexian och Norberg & Partner Sustainable Group förlänger och utökar sitt samarbete14.9.2023 09:40:52 CEST | Pressmeddelande

Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, och investeringsbolaget Norberg & Partner Sustainable Group förlänger och utökar sitt samarbete inför avslut av lockup-avtal. Norberg & Partner Sustainable Group, som med 15,7 procent av aktierna är Plexians största ägare, har för avsikt att vara en långsiktig partner och ser även goda möjligheter till synergier gällande Plexians produkter med sina portföljbolag.

Plexian förbereder för internationell expansion4.8.2023 11:12:26 CEST | Pressmeddelande

Malmöbaserade Plexian, leverantör av datadrivna lojalitetslösningar, märker ett allt större intresse för bolagets skalbara produkter och lösningar och förbereder nu för en internationell lansering. Fokus ligger i första hand på köp- och shoppingcentrum där man ser en stor möjlighet att med bland annat verktyget EDGE Publish ge handlare möjlighet till ökad merförsäljning och mer återkommande kunder.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye