Premiär för Halebops matlagningsprogram Mataam på Viafree

Han har gjort succé på Instagram och YouTube med karaktärerna Suleyman och Chantelle. Nu är komikern Filip Dikmen aktuell som programledare i den nya matlagningsserien "Mataam – jakten på nästa kebabpizzan" som har premiär måndag den 29 april på YouTube och Viafree.
Programledare Mataam: Filip Dikmen

– Jag känner mig otroligt laddad och det ska bli en fantastisk erfarenhet att få ta mig an rollen som programledare i denna nya satsning, säger Filip Dikmen.

Mataam – jakten på nästa kebabpizzan är Sveriges nya matlagningstävling. Under sex fullmatade avsnitt tävlar fyra deltagare under ledning av programledaren Filip Dikmen, som är känd som komiker på Instagram och YouTube. Vid sin sida har han de tre eminenta experter, tillika jurykollegor, Nidal Kersh, Zeina Mourtada och Andra Farhad som kommer ge deltagarna proffsrådgivning både inom matlagning och entreprenörskap under resans gång.

– Precis som deltagarna i Mataam som har utmanat sig själva så har vi också gjort det när vi har tagit fram ett matlagningsprogram. Nu hoppas vi att våra kunder och övriga tittare gillar Mataam lika mycket som vi gör!, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Mataam har premiär måndag den 29 april och kommer visas i sex avsnitt på Viafree,  halebop.se/mataam och Filip Dikmens YouTube-kanal.

– Vi är väldigt glada över att kunna ta in Mataam i vårt programutbud på Viafree. Matlagningsprogrammet passar vår målgrupp och det känns spännande att inleda detta samarbete med Halebop. Jag ser fram emot att följa hur programmet tas emot av våra tittare, säger Camilla Rydbacken, innehållschef på Nordic Entertainment Group i Sverige.

Vinsten är förutom äran även fina priser från Halebop, som står bakom programmet, med 50 000 kronor i startkapital och en ny mobil inklusive gratis mobilabonnemang.

Deltagare
Patricia Kayowa Dianda, 27 år, från Malmö.
Johannes Abel Yemane, 28 år, från Huddinge.
Paulina Suonvieri, 23 år, från Göteborg.
Sebastian Lopez, 25 år, från Södertälje.

Programledare och jury
Filip Dikmen är den populära komikern som är uppvuxen i Landskrona. Med sina karaktärer Suleyman och Chantelle har han gjort sig ett känt namn på sociala medier runt om i Sverige.

Nidal Kersh är krögaren som aldrig hade hackat en lök innan flytten hemifrån. Idag driver han Falafelbaren i Stockholm och är grundare av Street Food Stockholm. Han har även skrivit kokboken Shakshuka.

Andra Farhad är tjejen från Fittja som googlade "Hur blir jag rik" och fick genast upp ögonen för börsen. Och ja, rik blev hon efter att som 15-åring investerat sina första aktier som sex år senare genererade miljonbelopp. Idag är hon en av Sveriges mest framstående unga entreprenörer och inspiratörer som genom sitt företag Börshajen vill få människor från hela samhället att engagera sig i börsen.

Zeina Mourtada är hemkunskapsläraren från Sollentuna som startade en blogg för att samla sina recept. Bloggen blev snabbt en succé och idag är hon en av Sveriges största matprofiler. Med engagerade fans och en stor följarskara är det få som har missat Zeinas mat.

#halebopmataam

För mer info, kontakta:
Johanna Sahlman, Head of Halebop, johanna.sahlman@halebop.se, 072-540 66 60

Programledare Mataam: Filip Dikmen
Deltagare, från vänster: Johannes Abel Yemane, Paulina Suonvieri, Sebastian Lopez, Patricia Kayowa Dianda
Jury och programledare, från vänster: Andra Farhad, Filip Dikmen, Zeina Mourtada och Nidal Kersh