Prenumeration.online – Stor tilllväxt för app-prenumerationer under pandemin

Nya uppgifter från Sensor Tower visar att app-prenumerationer har haft en enorm tillväxt under corona. Antalet app-prenumerationer från App Store ökade med hela 34 procent jämfört med samma period från fjolåret.

Uppgifter föreslår att intäkterna från de 100 bästa intjänade apparna (som inte är spel-prenumerationer) representerade cirka 11,7% av de 111 miljarder dollar som konsumenterna spenderade på köp i App Store under 2020.  Youtube och Tinder är de två vanligaste app-prenumerationerna globalt sett. Därefter följer Disney Plus och Pandora. Rapporten publicerades nyligen av Sensor Tower, ett marknadsintelligensföretag.

Enligt studien har konsumenter historiskt sett spenderat mer på App Store än på Google Marketplace, och detsamma gäller för prenumerations-appar. Globalt sett så genererade de 100 bästa prenumerations-apparna i App Store hela 10,3 miljarder dollar under 2020, en ökning med 34 procent från året innan.

Prenumerationsmodellen har fullkomligt blomstrat under pandemin. Detta syns framför allt också på sajter som exempelvis Prenumeration.se och Prenumeration.online som har haft ett rejält uppsving av besökare på deras hemsidor under 2020. Med alla nya appar och prenumerationer som finns på marknaden så behövs det också aktörer som hjälper konsumenter att jämföra.

-       Då det ständigt dyker upp fler och fler företag som erbjuder olika prenumerationstjänster på marknaden, har det också blivit allt svårare för konsumenter att hitta rätt. Det finns numera en hel djungel där ute. Vi ser därmed också en växande trend av att svenskarna mer frekvent använder sig av jämförelsesajter för att jämföra mellan olika app-prenumerationer och abonnemang, säger pressansvarig på Prenumeration.online.

Det finns många fördelar med prenumerationer och några av dem är att de sparar tid och ger en bättre flexibilitet för både konsument och företaget. Konsumenten behöver alltså bara lägga ned tid på att utföra beställningen, och efter att de har angett all information så kan de därmed luta sig tillbaka medan prenumerationen förnyas löpande i takt.

Mobilen gör det enkelt att handla via appar

Det växande antalet app-prenumerationstjänsterna kan skyllas på att svenskarnas shoppingvanor håller på att digitaliseras i en allt större utsträckning. När allt fler personer har smartphones blir det också allt lättare att handla via appar.

Allt fler konsumenter är uppkopplade online vilket också gör det betydligt enklare för företagen att rikta olika prenumerationserbjudanden för att locka konsumenten. En välbeprövad strategi är att erbjuda en kostnadsfri testperiod där konsumenten under en viss tidsperiod får testa på att prenumerera. Idag erbjuder dessutom många av prenumerationsföretagen enkla uppsägningsalternativ vilket således gör att fler konsumenter vågar pröva en prenumeration eftersom det nästan är helt riskfritt.

Ett par exempel på företag som länge drivit på prenumerationstjänster är Netflix och Spotify. Dessa två streamingtjänster har fullständigt förändrat metoderna i hur företag levererar tjänster och produkter digitalt sätt till konsumenten.

Om Prenumeration.online

Prenumeration.online är en hemsida som listar olika prenumerationstjänster. På sajten hittar besökare ett stort utbud av olika prenumerationstjänster inom flera kategorier med allt från ljudböcker, e-böcker, streaming till hälsa och skönhet.

info@prenumeration.online

Tre anledningar till varför du ska byta Elbolag regelbundet5.8.2021 11:34:01 CEST | Pressmeddelande

Det finns en stor privatekonomisk fördel med att byta elbolag med jämna mellanrum då det finns mycket pengar att tjäna, särskilt vid hushåll med stor elförbrukning. Detta då du kan använda dig av elbolagens kampanjer som de ofta har för att få in nya kunder. Bara genom att du byter elavtal när du flyttar så för du ett elavtal som är prispressat utefter marknaden då flera elbolag konkurrerar med sina elpriser inom jämförelsetjänsten Elbyte.

Nu kan du köpa elmoped från Evess och komma längre med samma batteri5.8.2021 11:23:04 CEST | Pressmeddelande

Varje batteri till elmopeden kan se ut att vara likadana utifrån. Men det finns både bly batterier samt lithium batterier. Evess har alltid sålt lihtium batterier men utväcklingen går framåt och cellerna blir bättre. När du ville köpa elmoped för första gången fick du din elmoped med 20 Ah lithium batteri. Nu är samma siffra 24 Ah och redan i höst kan det gå upp till 26 Ah. Detta är något många kunder efterfrågar då det just är räckvidden som avhåller de flesta från att köpa elmoped istället för bensin moped. I början kom man 50 km med en Evess elmoped, nu kommer man 60 km. Om räckvidden inte räcker till kan man även köpa till ett extra batteri och då komma hela 120 km. För många är denna siffra nu fullt tillräcklig.