Pressträff med anledning av förhandlingar mellan Kommunal samt SKR och Sobona

Tid:                   Tisdagen den 3 november, kl 10.00.

Plats:                SKR/Sobona, Hornsgatan 20, Stockholm.

Föranmälan krävs och görs till press@skr.se eller 08-452 71 01. Presslegitimation krävs.

Max två personer från varje redaktion kan närvara och vi ber samtliga hålla avstånd och inte närvara vid minsta symptom. Antalet deltagande kan komma att begränsas med tanke på coronapandemin och de allmänna råd som gäller i Stockholms län.

Pressträffen webbsänds på länken nedan och frågor kan ställas i chatten. Logga in enligt nedan.

Välkommen!

Teknisk information om webbsändningen:

• Vi rekommenderar att du använder webbläsarna Chrome, Fire Fox eller Safari samt att du är uppkopplad på nätet via fast (LAN) uppkoppling för att minimera störningar.
  • Sändningen har en naturlig fördröjning på cirka 10-40 sekunder beroende på din uppkopplingshastighet.
  • Registrera dig före/under sändning för att ställa frågor i chatten.
  • Sätt muspekaren i chattrutan, ”klicka” och följ därefter de instruktioner som ges.
  • På grund av GDPR måste du logga in på nytt i chatten om du uppdaterar webbsidan eller tappar uppkoppling.

Tekniska frågor: www.studion@skr.se

Kommunal: Bra steg mot en mänskligare sjukförsäkring8.9.2021 15:14:27 CEST | Pressmeddelande

Under onsdagen presenterades regeringens budgetförslag med koppling till sjukförsäkringen. Bland annat föreslås att 365-dagars regeln monteras ned och att arbetsförmågeprövning för sjukpenning förändras från 62 års ålder. Regeringen meddelar också att man kommer tillsätta en utredning för att se över behovet av att ändra i karensavdraget till exempel för kontaktyrken inom hälso- och sjukvården samt äldreomsorgen.