Pressträff om avtalskraven

Det är skarpt läge i avtalsförhandlingarna. Den 20 december utbyter Teknikföretagen de formella avtalskraven med IF Metall, Unionen och Sveriges Ingenjörer.

Teknikföretagens krav gentemot de fackliga parterna syftar som alltid till att stärka företagens internationella konkurrenskraft.

Om vi kan åstadkomma lägre arbetskraftskostnader och ökad anpassningsförmåga och flexibilitet väljer företagen att investera i Sverige. Så tryggas verksamhet och jobb i Sverige vilket är parternas gemensamma ansvar.

Vid pressträffen medverkar:

• Klas Wåhlberg, VD
  • Tomas Undin, tf förhandlingschef
  • Maria Möller, biträdande förhandlingschef

När? Fredag 20 december klockan 09:00

Var? Teknikföretagen, Storgatan 5, Stockholm

Det går också att följa pressträffen via vår livesändning. På denna länk går det att se sändningen.

Varmt välkommen!

Opportunister vill förstatliga bolag i kölvattnet av krisen31.3.2020 16:15:00 CESTPressmeddelande

Coronapandemin har en förödande effekt för det svenska näringslivet, varför regeringen presenterat flera omfattande reformer för att stödja annars välmående svenska bolag som i nuläget riskerar konkurs. I kölvattnet av detta har det blossat upp en debatt om statligt delägarskap för att rädda bolag från konkurs, förslag som Teknikföretagens chefekonom Mats Kinnwall menar är opportunistiska och oklädsamma i detta akuta läge.

Inför Pi-dagen 14/3: Använd matte för att förstå nyhetsflödet13.3.2020 08:50:00 CETPressmeddelande

I tider då vi dagligen förses med ny statistik kopplat till spridningen av Coronaviruset Covid-19 är det inte helt fel att koppla på mattehjärnan och fundera över matematiken bakom nyheterna. Det menar Elin Gawell som är matematiklärare och aktuell i Teknikföretagens nya webbserie ”Vi räknar på det!”, som bygger på situationer i vardagen där man har nytta av sina mattekunskaper.