Rekord för Bingolottos Nyårsbingo!

Bingolottos Nyårsbingo gav tillsammans med BingoLottos Uppesittarkväll mer än 62 miljoner kronor till svenskt föreningsliv. Och detta bara under en vecka!

Foto: Johan Carlén

Bingolottos Nyårsbingo är en ny tradition som blir starkare för varje år. I år under ledning av duon Rickard Olsson och Lotta Engberg. Med en försäljning av 1 200 000 lotter bara till kvällens Nyårsbingo har det tillsammans med Bingolottos Uppesittare under veckan genererats ofattbara mer än 62 miljoner kronor till svenskt föreningsliv!

- Folkspel har genererat 16,4 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv under de 27 år som vi har verkat. Pengar som gått rakt in i föreningarna och gett dem växtkraft, Bingolottos Nyårsbingo är en stor bidragande del till detta säger Hans Sahlin, VD Folkspel

- Det är första gången vi går över 12-slaget med Bingolottos Nyårsbingo vilket ger en extra krydda till programmet, säger Rickard Olsson, programledare.

Folkspel är en ideell organisation som har 73 riksorganisationer, spridda över hela landet som medlemmar. Allt överskott går direkt tillbaka till föreningslivet eftersom vi inte har några privata vinstintressen.

För mer frågor vänligen kontakta

Hans Sahlin, VD Folkspel 031-345 90 04, 0738-18 12 00

Hans.sahlin@folkspel.se

Henrik Lindroth, marknadschef Folkspel 031-345 90 14, 0730-91 44 22

Henrik.lindroth@folkspel.se

Johan Lindqvist, försäljningschef Folkspel 031-345 90 36, 0702-11 53 67

johan.lindqvist@folkspel.se

Foto: Johan Carlén

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.