Rekord för Bingolottos Nyårsbingo!

Bingolottos Nyårsbingo gav tillsammans med BingoLottos Uppesittarkväll mer än 62 miljoner kronor till svenskt föreningsliv. Och detta bara under en vecka!

Foto: Johan Carlén

Bingolottos Nyårsbingo är en ny tradition som blir starkare för varje år. I år under ledning av duon Rickard Olsson och Lotta Engberg. Med en försäljning av 1 200 000 lotter bara till kvällens Nyårsbingo har det tillsammans med Bingolottos Uppesittare under veckan genererats ofattbara mer än 62 miljoner kronor till svenskt föreningsliv!

- Folkspel har genererat 16,4 miljarder kronor till Sveriges föreningsliv under de 27 år som vi har verkat. Pengar som gått rakt in i föreningarna och gett dem växtkraft, Bingolottos Nyårsbingo är en stor bidragande del till detta säger Hans Sahlin, VD Folkspel

- Det är första gången vi går över 12-slaget med Bingolottos Nyårsbingo vilket ger en extra krydda till programmet, säger Rickard Olsson, programledare.

Folkspel är en ideell organisation som har 73 riksorganisationer, spridda över hela landet som medlemmar. Allt överskott går direkt tillbaka till föreningslivet eftersom vi inte har några privata vinstintressen.

För mer frågor vänligen kontakta

Hans Sahlin, VD Folkspel 031-345 90 04, 0738-18 12 00

Hans.sahlin@folkspel.se