Simple Feast har blivit B Corp™-certifierade

B Corp™ är en internationell certifiering som gör det enklare för människor att välja företag som aktivt arbetar med hållbarhetsfrågor. Certifieringen B Corp™ ges till företag som lever upp till den högsta industristandarden och visar transparens inom ansvarsskyldighet och hållbarhet i syftet att skapa ett mervärde för samhället. B Corp™-certifieringen utfärdas av B Lab – en oberoende, global och ideell organisation.

B-Corp Certifiering

B Lab har en vision om att alla verksamheter ska bli bäst för världen snarare än bäst i världen. B Lab mäter och värderar det inflytande som företagets dagliga arbete har på anställda, kunder, leverantörer, miljön och samhället i stort. Hittills har 3 243 företag från 71 länder blivit B Corp™-certifierade. Certifieringen är bredare än att enbart omfatta de råvaror Simple Feast arbetar med utan gäller även hela verksamheten.

- Simple Feast arbetar varje dag för att göra världen till en bättre, grönare och mer hållbar plats att leva på. Vi tror på att vi tillsammans kan bromsa klimatförändringarna och säkra framtiden för kommande generationer. Därför betyder B Corp™-certifieringen mycket för oss, den bekräftar att det vi gör är viktigt och har effekt, säger Maximillian Lundin, Sverigechef för Simple Feast.

B Corp™-certifieringen syftar till att hjälpa kunder att välja produkter och tjänster från företag som håller högsta standard inom bland annat hållbarhetsarbete – både lokalt och globalt.

Läs mer om B Corp-certifieringen här:https://bcorporation.net/about-b-lab

B-Corp Certifiering

Simple Feast i nytt samarbete med matsvinn-appen Karma3.2.2020 08:00:00 CETPressmeddelande

Från och med i dag finns den vegetariska matkasseleverantören Simple Feasts matlådor att köpa till halva priset i Karmas smarta kylskåp. I varje matlåda finns måltider för tre dagar och kunden hämtar den själv i Karmas kyl som kommer finnas på Norrsken House i Stockholm. Samtliga rätter i Simple Feasts matlådor består av ekologiska råvaror, är förpackade i miljövänliga förpackningar och är helt vegetariska eller veganska.

Hållbarhet som affärsmässig framgångsfaktor: Simple Feasts nästa steg i hållbarhetsarbetet – återvinner åt kunderna10.12.2019 07:30:00 CETPressmeddelande

Den vegetariska matkasseleverantören Simple Feast tar ytterligare ett steg i sitt hållbarhetsarbete och erbjuder från och med den 8 december sina kunder att återvinna kartong och wellpapp i samma lådor som maten levereras i. Lådan hämtas och återvinns av Simple Feasts bud. Förhoppningen från företaget att detta ska bidra till att ännu mer wellpapp återvinns istället för att kastas.