ŠKODA lanserar virtuellt showroom som ett steg i den digitala utvecklingen för att stärka kundupplevelsen
› ŠKODAs virtuella showroom möter kunders behov på ökad tillgänglighet genom att digitalt flytta bilhallen till människors hem › I den digitala miljön finns de senaste ŠKODA-modellerna i bilhallen för att ge bilintressenter en rundtur och information om modellerna online › Nya ŠKODA ENYAQ iV, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ, OCTAVIA, SUPERB och SCALA finns just nu tillgängliga › Genom att kombinera videoteknik och produktspecialisternas kompetens kan kunderna uppleva de senaste bilarna samt boka livemöten med produktspecialister direkt i mobilen › ŠKODAs virtuella showroom finns på www.skoda.se/showroom

Som ett steg i den progressiva digitaliseringen som sker inom handeln har ŠKODA skapat ett virtuellt showroom som både potentiella bilköpare och befintliga ŠKODA-ägare kan nyttja och uppskatta som ett komplement till traditionella bilhallar. Detta virtuella showroom kan liknas med en digital bilhall där människor, genom sin dator, surfplatta eller smartphone, kan få en digital rundtur för att se olika modeller både in- och utvändigt samt hitta specifik information om produkter, säkerhet och tillbehör. I dagsläget finns sju ŠKODA-modeller tillgängliga och utställningshallen kommer att uppdateras kontinuerligt.
Boka livemöte med produktspecialist
Genom 4G-kapacitet och videoteknik kommer en ŠKODA-produktspecialist finnas tillgänglig för kontakt med befintliga kunder som kan livestreama deras valfria modell via en mobil eller surfplatta vilket gör att ŠKODA kan möta kunder och svara på frågor online – allt för att öka kundservicen och möta kundernas behov.
ŠKODA Sverige är en av de första marknader i Europa som lanserar ett virtuellt showroom och det finns nu tillgänglig för hela landet. Videosupporten online är i dagsläget ett pilotprojekt som testas i stockholmsområdet, innan det förväntas tillgängliggöras i hela landet från årsskiftet. ŠKODAs virtuella showroom är ett komplement till befintliga bilhallar som förenklar delar i köp- och kundserviceprocessen.
Christian Stockeld Lindström, chef för affärsutveckling inom ŠKODA Sverige, kommenterar: ”ŠKODAS virtuella showroom skapar möjligheter att möta både potentiella och befintliga kunder på deras villkor. Nu kan vi online demonstrera våra modeller och hjälpa våra kunder med frågor om tillbehör och funktioner utan att kunden behöver lämna hemmet. Våra engagerade produktspecialister arbetar hårt för att leverera support på högsta nivå, och digitaliseringen gör det möjligt för oss att bli ännu vassare på området.”
Besök ŠKODAS virtuella showroom via skoda.se/showroom
För mer information eller frågor, kontakta:
Christian Stockeld Lindström, affärsutvecklingschef ŠKODA Sverige:
Christian.lindstrom@skoda.se / +46 70 168 96 28
Hanna Westrin, pressansvarig ŠKODA Sverige:
Hanna.westrin@skoda.se / +46 70 168 66 34
Nyckelord
Kontakter
Hanna WestrinPress- och sponsoransvarigŠKODA Sverige
Tel:+46701686634hanna.westrin@skoda.seBilder
Länkar
Om
ŠKODA AUTO
› Fokuserar på tre prioriteringar med sitt ”NEXT LEVEL ŠKODA”-program för framtiden: att utöka modellportföljen mot nybörjarsegment, att utforska nya marknader för ytterligare tillväxt i volymsegmentet och att göra konkreta framsteg inom hållbarhet och mångfald.
› Erbjuder för närvarande sina kunder tio personbilserier: FABIA, SCALA, OCTAVIA, SUPERB, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ och ENYAQ iV.
› Levererade över en miljon fordon till kunder runt om i världen 2020.
› Har tillhört Volkswagen-gruppen i 30 år. Volkswagen Group är en av de mest framgångsrika fordonstillverkarna i världen. I samarbete med gruppen utvecklar och tillverkar ŠKODA AUTO självständigt fordon samt komponenter, motorer och växellådor.
› Verkar på tre platser i Tjeckien; tillverkar i Kina, Ryssland, Slovakien och Indien främst genom koncernpartnerskap, samt i Ukraina med en lokal partner.
› Sysselsätter cirka 42 000 personer globalt och är aktiv på mer än 100 marknader.
Följ SKODA Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från SKODA Sverige
Sverigepremiär för nya ŠKODA FABIA MONTE CARLO12.4.2022 13:18:58 CEST | Pressmeddelande
Tidigare i år lanserades den nya, fjärde, generationen av ŠKODA FABIA. I mitten på maj har den sportiga varianten MONTE CARLO säljstart på den svenska marknaden. ŠKODA FABIA MONTE CARLO vänder sig till dem som efterfrågar en mer distinkt och uttrycksfull design med skålade sportsäten för dynamisk körning.
Världspremiär för ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV – första bilderna och pris i Sverige1.2.2022 13:59:24 CET | Pressmeddelande
Äntligen är ŠKODAs främsta modellnyhet 2022 här – ENYAQ COUPÉ iV! Uppföljaren till ŠKODAs framgångsrika ENYAQ iV är denna elektriska och sportiga SUV som visades för första gången måndagen den 31 januari via en livesänd världspremiär från Prag. ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV kommer också i RS-utförande för en ännu sportigare känsla och mer körglädje. ENYAQ COUPÉ RS iV kommer att lanseras först och ENYAQ COUPÉ iV lanseras efter sommaren 2022.
Digital världspremiär för nya ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV28.1.2022 08:42:04 CET | Pressmeddelande
Nedräkningen har startat: måndagen den 31 januari kl. 16.00 livesänds världspremiären av ŠKODAS helt elektriska sportiga SUV – ENYAQ COUPÉ iV!
Säljstart av nya ŠKODA FABIA19.1.2022 09:38:39 CET | Pressmeddelande
I dag, den 19 januari, startar försäljningen av den fjärde generationen ŠKODA FABIA. Nya FABIA är mer kompetent, rymligare och sportigare än den föregående generationen och lanseras i Sverige under mars.
ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV: Mästare i aerodynamik21.12.2021 08:45:28 CET | Pressmeddelande
Världspremiären för nya ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV äger rum den 31 januari i Prag. En ny video ger en försmak av den aerodynamiskt optimerade modellens design.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum