Riksidrottsförbundet

SM-veckan Malmö: onsdagens medaljer

I dag drog SM-veckan i Malmö igång. SM-veckan firar tioårsjubileum och är tillbaka där SM-veckan sommar startade. 295 guldmedaljer står på spel när 43 idrotter ska avgöra sina svenska mästerskap under en intensiv vecka. Friidrott (lag), artistisk gymnastik, rytmisk gymnastik, frisbee och kanotpolo stod på programmet.

Här är måndagens medaljer:

IDROTT KLASS/GREN/DISTANS PRIS NAMN FÖRENING ORT
Frisbee Allround Discgolf dam Guld Matilda Ringbom Södertörns FK Handen
Frisbee Allround Discgolf dam Silver Niloofar Mosavar Rahmani KFUM Norrköping Norrköping
Frisbee Allround Discgolf dam brons Anneli André KFUM Norrköping Norrköping
Frisbee Allround Discgolf open Guld Richard Kappling LUFS Linköping
Frisbee Allround Discgolf open Silver Simon Kappling LUFS Linköping
Frisbee Allround Discgolf open brons Thomas Jonasson Södertörns FK Handen
Rytmisk gymnastik individuell Guld Alva Svennbeck GF Uppsalaflickorna Uppsala
Rytmisk gymnastik individuell Silver Cassandra Pettersson Örnsköldsviks GK Örnsköldsvik
Rytmisk gymnastik individuell Brons Meja Engdahl Petersson Landskrona kvinnliga GF Landskrona
Rytmisk gymnastik DTQ gren Guld LAG GF Uppsalaflickorna Uppsala
Rytmisk gymnastik DTQ gren Silver LAG Södertälje GSF Södertälje
Rytmisk gymnastik DTQ gren Brons LAG GF Uppsalaflickorna Uppsala
Kvinnlig artistisk gymnastik Mångkamp Guld Tonya Paulsson GK Motus-Salto Malmö
Kvinnlig artistisk gymnastik Mångkamp Silver Alva Eriksson, GF Stockholm Top Gymnastics Stockholm
Kvinnlig artistisk gymnastik Mångkamp Brons Jonna Adlerteg Eskilstuna GF Eskilstuna
Manlig artistisk gymnastik Mångkamp Guld David Rumbutis All Star Gymnastics GF Bromma
Manlig artistisk gymnastik Mångkamp Silver Karl Idesjö Hammarbygymnasterna Johanneshov
Manlig artistisk gymnastik Mångkamp Brons Kim Wanström Hammarbygymnasterna Johanneshov
Friidrott (lag-sm) dam Guld LAG Spårvägens FK Stockholm
Friidrott (lag-sm) dam Silver LAG Ullevi FK Göteborg
Friidrott (lag-sm) dam Brons LAG Hässelby SK Hässelby
Friidrott (lag-sm) herr Guld Lag Ullevi FK Göteborg
Friidrott (lag-sm) herr Silver Lag Hässelby SK Hässelby
Friidrott (lag-sm) herr Brons Lag Spårvägens FK Stockholm

Stockholms län leder medaljligan efter SM-veckan första dag. Medaljligan följer du på smveckan.se

Allt om SM-veckan hittar du på smveckan.se Du följer  också SM-veckan på Facebook, Instagram och Twitter (@smveckan) eller följ #smveckan. SM-veckans app hittar du Google play och App store.

Här hittar du program för varje dag

Här är SVT:s sändningstider.

Resultat, senaste nytt och deltagarlistor hittar du på idrotternas och SM-veckans gemensamma resultatsajt

SM-veckan sommar i Malmö pågår 26 juni - 2 juli.

Riksidrottsförbundet
Idrottens hus, Skansbrogatan 7

08-699 60 00https://www.rf.se/

Riksidrottsförbundet (RF) är paraplyorganisation för hela den svenska idrottsrörelsen. RF:s främsta uppgift är att stödja och företräda våra 71 medlemsförbund (specialidrottsförbund) och leda rörelsen i gemensamma frågor, såväl nationellt som internationellt. Idrottsrörelsen består av 20 000 idrottsföreningar och drygt tre miljoner medlemmar.

Följ Riksidrottsförbundet

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet

​Utredningens entydiga resultat – ingen grund för påståenden riktade mot Riksidrottsförbundets ordförande Björn Eriksson4.9.2019 20:46:00 CESTPressmeddelande

Under perioden 31 maj till 2 juni tog Riksidrottsförbundets visselblåsartjänst emot anmälningar som med olika innehåll samtliga gäller Björn Eriksson, ordförande Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna. En oberoende utredning har gjorts av Setterwalls Advokatbyrå AB i Göteborg. De har kontaktat samtliga visselblåsare via Riksidrottsförbundets visselblåsartjänst i syfte att samla in eventuell ytterligare information kring gjorda påståenden. Vidare har ett antal intressenter, som antingen bedömts kunna bidra med relevant information eller som har en koppling till Björn Eriksson och säkerhetsfrågan, intervjuats. Slutligen har såväl dokumentation från Riksidrottsförbundet och från andra källor som intern och extern kommunikation, inklusive e-post, granskats för att kunna ta ställning till de påståenden som gjorts i visselblåsningarna. Utredningen visar att Björn Eriksson inte har agerat på ett sätt som har påverkat hur Riksidrottsförbundets arbete kring idrottsrelaterade säkerhetsf