BranäsgruppenBranäsgruppenBranäsgruppen

Sommarpremiär i Branäs och Kungsberget

Imorgon torsdag 1/7 inviger Branäsgruppens anläggningar Branäs och Kungsberget sommarsatsningarna på respektive anläggning. Bägge anläggningarna fokuserar på aktiva familjer och satsningen har en naturlig bas i den liftburna cyklingen.
Tillsammanstid för familjen på cykel i Branäs.

Torsdag 1/7 kl 10.00 börjar expressliftarna på respektive anläggning rulla. Liftarna lyfter cyklister, vandrare och nyfikna till toppen på några minuter. Från toppen har det grävts flowleder i flera svårighetsgrader för att passa alla från den grönaste cyklisten till den mer erfarne som söker tuffare utmaningar.

-Mountainbikecykling har blivit en folksport och var och varannan människa äger en cykel. Tanken med våra leder är att du skall kunna testa på liftburen cykling med en helt vanlig mountainbike utan några större finesser. Vårt fokus har varit att skapa en aktivitet för familjen, där alla hittar en rolig utmaning tillsammans. För oss är det det som semester handlar om, säger Anders Kjällström VD för Branäsgruppen.

Utöver den liftburna cyklingen finns det på bägge anläggningarna ett flertal XC-leder och vandringsleder. Bägge anläggningarna har även var sin padelbana.

-Intresset för padel har exploderat och sporten passar våra anläggningar perfekt. Spelet går att anpassa så att det blir kul för alla åldrar och alla nivåer. För att upprepa mitt mantra "Tillsammanstid" fortsätter Anders Kjällström.

Förväntningarna är högt ställda inför de kommande veckorna.

-Vi har gått från att inte ha någon sommarverksamhet, till att tillhöra de större aktörerna i respektive region. I Branäs har vi över 10 000 bäddar och i Kungsberget närmare 2 500. Det här är helt nytt för oss och vi kommer att lära oss enormt mycket de kommande veckorna. Vi ser verkligen fram emot att träffa gästerna och få deras feedback. Samtidigt skall vi inte glömma att Branäs är Sveriges fjärde största skidanläggning och Kungsberget den åttonde största så vi har stor erfarenhet av att arrangera aktivteter och ta hand om gäster inom företagen. Det här skall verkligen bli kul, avslutar Anders Kjällström med eftertryck.

Tillsammanstid för familjen på cykel i Branäs.

054-13 26 00

Branäsgruppen är Sveriges största privatägda skidkoncern och ägare till skidanläggningarna Branäs, Kungsberget, Vallåsen, Ulricehamn Ski Center och Storstenshöjden.