Storslagen uppgradering i Halebops nya kampanj av BLCK Communication

Dela

Den här veckan går mobil- och bredbandsoperatören Halebop live med en stor kampanj som syftar till att få både befintliga och nya kunder att uppgradera sig – antingen sitt befintliga Halebop-abonnemang eller från en annan operatör.

Halebop har teamat upp med byrån BLCK Communication för att utveckla kreativ idé och koncept för kampanjen – som ska verka på både ett strategiskt och taktiskt plan.

– Vi ville visa hur en uppgradering hos Halebop ser ut och känns, säger Nicklas Stuxgren, Head of Halebop, som är ny i rollen sedan några veckor. 

– Samtidigt har vi också påbörjat en varumärkesförflyttning, och det ville vi göra tydligt. Halebop är ett varumärke som har en nära relation till sina kunder, därför tar vi ett ordentligt kliv framåt – men är fortsatt ”Sveriges schysstaste mobiloperatör”.

Kampanjen tas ut i flera mediekanaler, och startskottet är en kampanjfilm på temat uppgradering. I den lekfulla filmen får vi följa en ung kvinnas närmast magiska resa från en högst alldaglig miljö till baksätet på en rymlig limousin. Det är känslan av en Halebop-uppgradering som gestaltas.

Känslan genomsyrar även övriga delar av kampanjen. I de taktiska uttagen förmedlas även ett specifikt och tidsbegränsat uppgraderingserbjudande inom konceptet.


Se kampanjfilm här

Arbetsgrupp

Halebop
Emma Yderbo, Marketing Manager
Fredrik Nyström, Advisor, Sales, Marketing & Strategy

BLCK Communication
Claes Carnefeldt, Creative Director
Peter Danielsson, Art Director
Petra Backström, Copywriter
Johanna Larsson, Account Manager

TheOneWay
Anders Hallberg



För mer information, kontakta gärna:
Maria Hazard, presskontakt, 070-355 90 70, maria.hazard@obeyapr.se

Nyckelord

Bilder

Om

Halebop
Halebop
Stjärntorget 1
16979 Solna

http://www.halebop.se

Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany och vänder sig till unga, digitala och prismedvetna kunder. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.

Följ Halebop

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Halebop

Bli OP – Arkadspel på köpet i höst med Halebops Limited Drop27.9.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lagom till lägre temperaturer med hemmakvällar med kompisar presenterar Halebop ”The World’s Most Playful Subscription”. Tillsammans med Arcade Dreams har Halebop tagit fram ett exklusivt arkadspel för att du ska kunna bli OP, over powered. De första som köper en Samsung Galaxy S22 Ultra, 20 GB, den 29 september klockan 11.00 på halebop.se, får också arkadspelet. Dealen är värd cirka 30 000 kronor.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum