Storslagen uppgradering i Halebops nya kampanj av BLCK Communication

Dela
Den här veckan går mobil- och bredbandsoperatören Halebop live med en stor kampanj som syftar till att få både befintliga och nya kunder att uppgradera sig – antingen sitt befintliga Halebop-abonnemang eller från en annan operatör.

Halebop har teamat upp med byrån BLCK Communication för att utveckla kreativ idé och koncept för kampanjen – som ska verka på både ett strategiskt och taktiskt plan.

– Vi ville visa hur en uppgradering hos Halebop ser ut och känns, säger Nicklas Stuxgren, Head of Halebop, som är ny i rollen sedan några veckor. 

– Samtidigt har vi också påbörjat en varumärkesförflyttning, och det ville vi göra tydligt. Halebop är ett varumärke som har en nära relation till sina kunder, därför tar vi ett ordentligt kliv framåt – men är fortsatt ”Sveriges schysstaste mobiloperatör”.

Kampanjen tas ut i flera mediekanaler, och startskottet är en kampanjfilm på temat uppgradering. I den lekfulla filmen får vi följa en ung kvinnas närmast magiska resa från en högst alldaglig miljö till baksätet på en rymlig limousin. Det är känslan av en Halebop-uppgradering som gestaltas.

Känslan genomsyrar även övriga delar av kampanjen. I de taktiska uttagen förmedlas även ett specifikt och tidsbegränsat uppgraderingserbjudande inom konceptet.


Se kampanjfilm här

Arbetsgrupp

Halebop
Emma Yderbo, Marketing Manager
Fredrik Nyström, Advisor, Sales, Marketing & Strategy

BLCK Communication
Claes Carnefeldt, Creative Director
Peter Danielsson, Art Director
Petra Backström, Copywriter
Johanna Larsson, Account Manager

TheOneWay
Anders Hallberg



För mer information, kontakta gärna:
Maria Hazard, presskontakt, 070-355 90 70, maria.hazard@obeyapr.se

Nyckelord

Bilder

Om

Halebop
Halebop
Stjärntorget 1
16979 Solna

http://www.halebop.se

Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.

 

Följ Halebop

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Halebop

Halebop och Samsung Nordics bjuder in till kryptisk tävling – knäck koden och vinn mobil18.1.2024 15:02:48 CET | Pressmeddelande

There is a new Samsung in town. Den 17 januari släpptes den nya Samsung Galaxy S24-trion för världen att se första gången. I helgen lanserar Halebop, tillsammans med Samsung Nordics, en tävling där svenskarna kan vinna nya Samsung Galaxy S24 Ultra genom att knäcka koden. Tävlingen går live fredag den 19 januari kl. 12.00 på halebop.se/unlock och i Mall of Scandinavia.

Varannan person stör sig på telefonsamtalen i det offentliga rummet19.10.2023 07:03:00 CEST | Pressmeddelande

Trängsel, förseningar och inte minst högljudda telefonsamtal i kollektivtrafiken är vardag för många. Samtalsrapporten, framtagen av Halebop, har tittat närmre på svenskarnas mobilvanor och hittat att drygt varannan person stör sig på telefonsamtal i det offentliga rummet. Detta samtidigt som samma rapport visar att telefonsamtalet har positiva effekter på människans välmående.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye