Svenska Brottningsförbundet har tecknat ett nytt samarbete med Folksam

Svenska Brottningsförbundet (SBF) har tecknat ett nytt samarbetsavtal med Folksam. Förutom att vara SBF:s officiella försäkringspartner kommer Folksam att vara med och stimulera en uppstart av Svensk Brottnings verksamhet efter coronapandemin.

Svenska Brottningsförbundet och Folksam har haft ett mångårigt samarbete, där Folksam har varit officiell försäkringspartner till SBF och stöttat förbundet i olika projekt inom integration, jämställdhet och unga ledare. Under 2022 kommer Folksam att vara med och stimulera en uppstart av Svensk Brottnings verksamhet efter coronapandemin. Fokus kommer att ligga på rekrytering, återrekrytering och att behålla medlemmar.

"Det känns fantastik roligt att fortsätta samarbetet med Folksam. Coronapandemin har slagit extremt hårt mot brottningen, och jag hoppas att denna satsning kan hjälpa oss att komma tillbaka på bästa möjliga sätt” säger, Samuel Lund, Generalsekreterare på Svenska Brottningsförbundet.

Lars-Inge Svensson, Chef Idrott och Företag på Folksam säger;
”Vi engagerar oss i det som våra kunder bryr sig om och som idrottens försäkringsbolag vill vi bidra till att fler får möjlighet att idrotta. Genom samarbetet med Svenska Brottningsförbundet kan vi bidra till både ökat idrottande vilket är extra viktigt nu efter coronapandemin”.

Det nytecknade avtalet mellan Folksam och Svenska Brottningsförbundet inleds 1 januari 2022 och sträcker sig över ett år.

För mer information vänligen kontakta:

Samuel Lund, Generalsekreterare, Svenska Brottningsförbundet
Telefon, 08-699 63 26