Svenskt silver i Worlcup-finalen i Boogie Woogie

Syskonparet Viktor & Wilma Edlund plockade hem silvermedaljen i Prag, under lördagens Worldcup-final.
Wilma & Viktor Edlund, bild från SM  i november där de tog silver  i Lindy hop och brons i Boogie Woogie. Foto: Renata Kaleta
Wilma & Viktor Edlund, bild från SM i november där de tog silver i Lindy hop och brons i Boogie Woogie. Foto: Renata Kaleta

Sverige tävlade i Boogie Woogie-Main Class och i Rock´n´Roll-Main Class Free Style, vid årets sista Worldcup-tävling.

Team Sweden Boogie Woogie representerades av tre par. Det framgångsrika syskonparet Victor & Wilma Edlund, levererade på topp och tog sig hela vägen till en silverplats. Lena Magnusson & Tobias Ramberg kom på en femteplats och Cajsa Winemo & Conrad Lindström slutade på en tiondeplats. Det är tre starka par som ständigt ligger högt på de internationella resultatlistorna.

Team Sweden Rock´n´Roll representerades av Robin Jovliden & Moa Kedner, som nådde en sjundeplats.

Det har varit ett intensivt tävlingsår med fantastiska resultat och nu väntar välbehövlig vila för landslagsdansarna inom Boogie Woogie och Rock´n´Roll.