Vinter hos IKEA

På IKEA vill vi inspirera till en vintersäsong som tar vara på de små stunderna som får oss att må bra. Hos oss hittar du allt för en stämningsfull säsong – oavsett om du vill umgås, baka, pyssla eller njuta av en lugn stund med en bok.

VINTER 2020

Duka fint med fat och glas som hör vintern till, och som passar året om.
Med glasdekorationer av olika slag och kanske en ljusslinga klär du din gran. Välj mellan en gran i avskalad stil i bambu, en konstgjord gran med minst 30 procent plast från förnybara källor, en stilren gran på väggen – eller en riktig gran.
Med snören, etiketter och dekorationer gör du dina gåvor mer personliga. I presentkollektionen VINTER 2020 finns allt du behöver – mixa, matcha och släpp loss din kreativitet.

STRÅLA har en stjärna för varje fönster – större, mindre, vita, gröna och röda, enkla och dubbla.

VINTERSAGA erbjuder en rad godsaker: färdiggräddade modellpepparkakshushus och pepparkakor av olika slag – ät dem som de är eller dekorera med kristyr och godis och häng upp. Bjud in dina nära och kära till glöggkalas var de än är! Kan de inte vara med på plats, bjud in digitalt och skicka ett fint paket med glögg, kolor och pepparkakor.

Säljstart: Julbutikerna på IKEA varuhusen öppnar i början på oktober 2020 och
julsortimentet finns även tillgängligt på IKEA.se.

Säljstart: Oktober 2020

Ladda ner högupplösta bilder: Bildbanken
Läs mer: Pressmaterial (Pdf)

Kalendarium:

September 2020  RÅVAROR kollektion  Pressmeddelande Bildbank
Oktober 2020  Höstnyheter Pressmeddelande Bildbank

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, IKEA Kök samt e-handel i Sverige. Varuhusen hade 37 miljoner besök och IKEA.se 113 miljoner besök under verksamhetsåret 2019. I Sverige finns cirka 12 500 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 9 400 inom varuhusorganisationen.

Ingka Group ökar sina hållbarhetsinvesteringar med över 6 miljarder kronor under hela kommande år2.9.2020 16:04:09 CESTPressmeddelande

Ingka Group kommer att öka sina investeringar med syfte att nå IKEA:s övergripande mål att bli klimatpositivt till år 2030*. Under kommande 12 månader har koncernen åtagit sig att investera cirka 6 miljarder kronor i företag, lösningar och i den egna verksamheten, vilket innebär att den totala summan för investeringar i hållbarhet uppgår till 3,8 miljarder euro – närmare 40 miljarder kronor.

Lek, visa upp och lek om igen: IKEA och LEGO Group lanserar kreativ lösning som förenar lek och förvaring27.8.2020 09:00:15 CESTPressmeddelande

Idag kan IKEA of Sweden AB och LEGO Group avslöja resultatet av sitt samarbete. De två varumärkena har slagit sina påsar ihop för att skapa en lekfull förvaringslösning, BYGGLEK. BYGGLEK består av en serie förvaringslådor med LEGO® knoppar och en uppsättning specialgjorda klossar som uppmuntrar till lek och gör förvaringen i hemmet lite roligare. BYGGLEK säljs i alla svenska IKEA varuhus och på IKEA.se från och med den 1 oktober 2020.