Webbguiden guidar dig i internetdjungeln

Det är viktigt för småföretagare att synas för att finnas och därför behöver varje småföretag en hemsida där de kan kommunicera ut till sina kunder om sina produkter och tjänster. Idag är det en majoritet av potentiella kunder som söker efter produkter och försäljare på Internet.

Med hjälp av olika tjänster på Internet kan man dessutom marknadsföra sin hemsida mot specifika målgrupper. Det betyder att man med relativt små medel kan marknadsföra företaget och dess produkter direkt mot de personer eller företag som är intresserade av produkterna.

Att sätta upp en hemsida är enkelt och går fort. Till att börja med behöver man välja ett webbhotell där man kan sätta upp sin hemsida. Det finns ett stort antal webbhotell att välja mellan i olika prisklasser, från 10 kronor och uppåt, beroende på vilka tjänster man vill använda hos webbhotellet. Idag har webbhotellen effektiva och enkla verktyg för att skapa och administrera hemsidor vilket betyder att man enkelt kan skapa en hemsida själv, utan någon programmeringskunskap.

Hitta rätt webbhotell

Webbguiden erbjuder information om webbhotell som bland annat vad man behöver tänka på då man ska välja webbhotell för sin hemsida. Här kan man också få information om de olika webbhotellen så att man enkelt kan jämföra priser och de tjänster som webbhotellen erbjuder sina kunder. Det gör att det går fortare och enklare att hitta det webbhotell som har de tjänster som passar ens hemsida bäst. Men även hitta det bästa webbhotellet för ens hemsida.

När man ska hyra en plats på ett webbhotell bör man först fundera över vilka tjänster och verktyg man vill kunna använda för att administrera sin hemsida. Det finns ett flertal olika webbpubliceringssystem som man kan använda sig av då man ska skapa och administrera sin hemsida

Man kan också välja att skapa en hemsida med Wix, vilket finns i olika prisklasser. Med Wix får man tillgång till många färdiga designmallar som man kan använda sig av vilket innebär att det bara tar några minuter innan man är färdig och kan börja publicera företagets information på nätet. Behöver man en e-butik är Shopify den allra bästa e-butiken på nätet idag där man snabbt kan lägga in företagets produkter och direkt öppna butiken för försäljning.

När man väljer webbhotell ska man också ta med i beaktan så att man har en webbplats som har tillräckligt med kraft för de besökare som man förväntar sig. Man bör fundera över hur många besökare man förväntas få, hur mycket utrymme man behöver för sina sidor, information och bilder.

Ska man använda minneskrävande applikationer för hemsidan behöver man också se till att den server man placerar sin hemsida på har tillräckliga med resurser så att inte hemsidan blir långsam. All den här information och mycket annan kan man hitta hos Webbguiden vilket gör att man lyckas bättre med att hitta ett webbhotell som kan erbjuda rätt tjänster.

Om Webbguiden

Webbguiden lanserades för att hjälpa småföretag och andra personer som ska bygga och publicera egna hemsidor på nätet. Här får man all den information man behöver för att kunna hitta rätt webhotell och rätt tjänster för sin hemsida. Webbguiden har testat och utvärderat många webbhotell. Det gör att det blir enklare för småföretag att jämföra de olika webbhotellen och därmed hitta det webbhotell som passar varje småföretagare bäst.