Spendrups Bryggeri AB

25 000 liter festivalöl riskerar att vaskas

Dela
Inför årets alla festivaler har Norrlands Ljus tagit fram en ny burk – speciellt anpassad för att avnjutas till toner av riktigt bra livemusik. Festivalsommaren ställdes in men ölen i den snygga burken finns kvar. Däremot finns den inte på butikshyllorna bland Systembolagets ordinarie sortiment och riskerar därför att falla i glömska. För att undvika onödigt resursslöseri släpps ölen nu till försäljning genom Systembolagets beställningssortiment.

Norrlands Ljus har försett många musikfestivaler med festivalöl genom åren, och för detta år har en limited edition-burk – en så kallad sleek can – tagits fram. En greppvänlig, långsmal burk som från början endast skulle säljas på festivaler och därför inte finns i Systembolagets ordinarie sortiment.

– Nu står vi med tusentals iskalla Norrlands men inga festivaler att avnjuta dem på. Därför släpper vi nu festivalölen till Systembolagets beställningssortiment istället. Beställ och ta med festivalkänslan hem så ger vi ölen en chans att bli uppdrucken och slipper begå världens största ofrivilliga vaskning, säger Charlotte Liljewall, produktchef för Norrlands Ljus.

Festivalölen går att beställa från Systembolagets beställningssortiment via den här länken.

Högupplösta pressbilder hittar du på den här länken.
 

För ytterligare information, vänligen kontakta: 
Charlotte Liljewall, produktchef Norrlands Ljus 
charlotte.liljewall@spendrups.se, 070 746 47 67

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye