25 000 liter festivalöl riskerar att vaskas

Inför årets alla festivaler har Norrlands Ljus tagit fram en ny burk – speciellt anpassad för att avnjutas till toner av riktigt bra livemusik. Festivalsommaren ställdes in men ölen i den snygga burken finns kvar. Däremot finns den inte på butikshyllorna bland Systembolagets ordinarie sortiment och riskerar därför att falla i glömska. För att undvika onödigt resursslöseri släpps ölen nu till försäljning genom Systembolagets beställningssortiment.

Norrlands Ljus har försett många musikfestivaler med festivalöl genom åren, och för detta år har en limited edition-burk – en så kallad sleek can – tagits fram. En greppvänlig, långsmal burk som från början endast skulle säljas på festivaler och därför inte finns i Systembolagets ordinarie sortiment.

– Nu står vi med tusentals iskalla Norrlands men inga festivaler att avnjuta dem på. Därför släpper vi nu festivalölen till Systembolagets beställningssortiment istället. Beställ och ta med festivalkänslan hem så ger vi ölen en chans att bli uppdrucken och slipper begå världens största ofrivilliga vaskning, säger Charlotte Liljewall, produktchef för Norrlands Ljus.

Festivalölen går att beställa från Systembolagets beställningssortiment via den här länken.

Högupplösta pressbilder hittar du på den här länken.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Charlotte Liljewall, produktchef Norrlands Ljus
charlotte.liljewall@spendrups.se, 070 746 47 67

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Loka jordgubb/granatäpple får oss att längta till sommaren4.1.2021 08:00:00 CETPressmeddelande

Redan i början av januari släpper Loka en ny smak av jordgubbar och granatäpple som får oss att drömma om långa ljusa sommardagar med smak av Sverige och Medelhavet. Det är en kombination av den fräscha och solmoget söta jordgubben tillsammans det fruktiga och syrliga granatäpplet som skapar den perfekta balansen. Loka Jordgubb/granatäpple finns i servicehandeln från vecka 1 och i dagligvaruhandel från vecka 3.