Spendrups Bryggeri AB

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka

Dela

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

  • I år har vi velat busa till det lite för att peppa inför sommaren på vårt Lokal-Likes-sätt.  Fruktiga och fräscha smaker som friskar upp, drick dem gärna välkylda och njut av våren och sommarens godaste tröstsläckare, säger Jon Hilander, marknadschef för alkoholfritt på Spendrups.

Smaksatt vatten är dominerande i Sverige när man är på språng. 79 % av allt kolsyrat vatten som säljs i servicehandeln på 50 cl flaska är smaksatt. Det är gott, friskt, fräscht och utan socker eller sötningsmedel som enbart är smaksatt med naturliga aromer. Loka Likes äventyrliga smaker konkurrerar starkt med läsk.

Fun facts

Om några år fyller bubble gum 100 år. 1928 började Walter E. Diemer, en revisor på Fleer Chewing Gum Company i Philadelphia, experimenterade med nya tuggummirecept. Det nya tuggummit var tillräckligt elastiskt för att man skulle kunna blåsa bubblor med det och blev en stor succé. Ursprungligen var tuggummit rosa, eftersom det var den enda färgen Diemer hade tillgänglig och det var dessutom hans favoritfärg. Loka Likes bubble gum flörtar med nostalgin. De pastelliga färgerna och designen förstärker den lekfulla känslan, och det är ett måste att prova dem för att hitta sin favorit. 

Loka Likes Bubble Gum 50 cl PET finns i servicehandeln från vecka 12, ca pris 24 kronor. I dagligvaruhandeln från vecka 16. 50 cl PET ca pris 11:60.

För mer information och produktprover, kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups 0708-952567, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Bilder

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye