Spendrups Bryggeri AB

Trocadero Zero med en härlig twist av geléhallon

Dela

Varför välja mellan läsk och godis när du kan få allt i ett? Den älskade smaken av geléhallon har äntligen hittat sin väg till ikoniska Trocadero. Utvecklingsteamet på Spendrups har testat upp mot 80 olika smakkombinationer som landade i två svenska original, Trocadero och geléhallon. Trocadero Zero geléhallon finns i service- och dagligvaruhandeln från vecka 3. 

Trocedero Zero geléhallon
Trocedero Zero geléhallon

Ända sedan sommaren 1953 har Sverige älskat sin Trocadero. Med sin unika smak, glada färger och hippa namn blev Trocadero snabbt en favorit bland läskdrickarna. Särskilt omtyckt har den varit i de norra delarna av landet, och har av vissa ansetts vara ”Norrlands nationaldryck”.

2016 köpte Spendrups varumärket med ambitionen att utveckla Trocadero som dryck och varumärke. Två år senare lanserades Trocadero Zero som snabbt blev TrocaZero i folkmun och en säljsuccé. 2022 klev den oväntade kombinationen julmust och Trocadero ut på marknaden under namnet Trocamust och två konsumentgrupper – julmust- och Trocaderoälskare – hittade varandra.

Nu presenterar Spendrups den senaste nyheten i läskkategorin, Trocadero Zero geléhallon. En söt och läskande smaksensation som fortfarande behåller sin Trocaderokaraktär, men med en twist av söta geléhallon. Produkten kommer endast som sockerfri då efterfrågan är stor och intresset ökar för hälsosamma alternativ.

– Trocadero och Trocadero Zero är goda precis som de är, men det är spännande att se hur Trocadero blir tillsammans med andra smaker. Det är viktigt för oss att behålla Trocaderos unika smak, men ändå få till en twist av något annat. Det har vi lyckats bra med i Trocadero Zero geléhallon, säger Jon Hilander, marknadschef för alkoholfria drycker på Spendrups.

Trocadero Zero gélehallon finns i service- och dagligvaruhandeln från vecka 3 i 50 cl PET, 150 cl PET och 33 cl sleek can.

För mer information och produktprover, kontakta:

Jon Hilander, marknadschef Alkoholfria drycker på Spendrups, 0709 73 73 19. Jon.hilander@spendrups.se

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups. 0708 95 25 67. Rose-marie.hertzman@spendrups.se

Bilder

Trocadero Zero geléhallon
Trocadero Zero geléhallon
Ladda ned bild

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i  centrala Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1.100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye