
Therese Alshammar ny ambassadör för Simple Feast

Den svenska simmaren Therese Alshammar, med 72 internationella mästerskapsmedaljer och flertalet priser och utmärkelser bakom sig, blir talesperson och ambassadör för Simple Feast Sverige. Samarbetet syftar till att uppmärksamma varför fler behöver äta mer växtbaserat, hur hälsa, mat och klimat hänger ihop samt hur en atlet kan tänka kring sin kost.
- Det finns många missuppfattningar om hur en atlet bör äta och jag vill bidra till att nyansera debatten kring mat. Med det här samarbetet med Simple Feast hoppas jag kunna göra fler intresserade av växtbaserad kost och bidra till att spräcka myten om att man måste äta animaliskt protein för att prestera på topp, säger Therese Alshammar.
Ambassadörskapet startar med en Power Feast, där Therese Alshammar tillsammans med Simple Feast bjuder utvalda gäster på en helt växtbaserad lunch och samtidigt berättar om sin träning, hälsa och kosthållning. Framöver innebär ambassadörskapet även öppna träningstillfällen och andra typer av evenemang, med fokus på mat och hälsa.
- Vi är stolta över att kunna möta det ökade intresset för växtbaserad kost med att presentera Therese Alshammar som vår nya ambassadör. Tillsammans med Therese tror jag att vi kommer att lyckas få fler att få upp ögonen för växtbaserad kost, säger Maximilian Lundin, Sverigechef för Simple Feast.
Simple Feast levererar varje vecka växtbaserade och ekologiska måltider, som har förberetts för att kunna serveras på tio minuter. Simple Feast startade i Danmark 2015 och levererar sedan 2018 goda och växtbaserade måltider i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Nyckelord
Kontakter
Ulrika EngellauPR- och marknadsansvarig Simple Feast Sverige
Tel:070 884 66 08ulrika@simplefeast.comBilder

Om
Följ Simple Feast
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Simple Feast
Simple Feast öppnar upp för delägarskap med Crowdcube19.3.2021 12:58:34 CET | Pressmeddelande
Det gröna matkasseföretaget Simple Feast öppnar upp för delägarskap via Crowdcube, vilket nu gör det möjligt för privatpersoner att få delägarskap i det snabbt växande företaget. Investeringarna kommer att användas till fortsatt utveckling av växtbaserade produkter och måltidskoncept.
Sju vegetariska trender för 202126.1.2021 13:07:00 CET | Pressmeddelande
Allt fler äter grönt och utbudet av vegetarisk mat ökar för varje år. Men vilka är egentligen de stora vego-trenderna för 2021? Maximillian Lundin, Sverigechef för Simple Feast och vegankock, spår sju trender som kommer att slå under 2021. “Jag tror att det närodlade kommer få ett rejält uppsving under året - inte minst när det kommer till otroliga svenska råvaror som fallit i glömska, såsom alla superbär som växer här”.
Ny adblocker döljer snabbmatsreklam och visar grönsaker istället30.11.2020 13:40:38 CET | Pressmeddelande
Varje år spenderar snabbmatskedjorna miljarder på reklam globalt. Samtidigt möts konsumenterna i betydligt lägre utsträckning av reklam för grönsaker och andra mer hållbara alternativ. Nu lanserar Simple Feast en adblocker som för första gången gör det möjligt att ersätta digitala annonser till bilder på grönsaker. Kampanjen vill belysa snedfördelningen när det kommer till vilken typ av matreklam vi möts av i vardagen.
Så mycket tid lägger svenskarna på att laga mat18.11.2020 08:10:00 CET | Pressmeddelande
Att laga mat kan vara både avkopplande och stressigt. I snitt lägger svensken 38 minuter på att laga en vanlig middag. Det visar en undersökning som Kantar Sifo genomfört på uppdrag av Simple Feast.
Sju food-hacks som minskar matsvinnet30.10.2020 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Det finns flera knep vi kan applicera i vår dagliga matlagning för att minska matsvinnet eller bara för få till godare vegetarisk mat. Simple Feasts Sverigechef Maximillian Lundin listar sina bästa food-hacks.