Schibsted lanserar Future Report 2021

Schibsted Future Report är företagets årliga syn på viktiga trender inom Tech, People and Business. Den är skriven av Schibsted-anställda som delar idéer och insikter om ämnen de tror kommer att påverka vår värld de närmaste åren.
– Vi tror att det är viktigare än någonsin att vara öppen och ha diskussioner just nu. I kristider är det lätt att se vikten av trovärdiga och faktabaserade nyheter. Det är också lätt att se behovet av djärvhet och förändring. Vi vill fortsätta att göra djärva drag och vara en kraft för att möjliggöra förändring i människors liv. Det är också därför vi tror på att titta runt hörnet och dela nya perspektiv, säger Kristin Skogen Lund.
I år är en del av rapporten reserverad för covid-19 och dess påverkan på samhället. Dels en tillbakablick på hur stora kriser historiskt har förändrat världen på olika sätt, och dels hur covid-19 har drivit på digitaliseringen och vilka nya utmaningar ledare står inför på grund av det.
– Schibsted blickar alltid ett steg framåt för att ge våra läsare möjligheten att få nya perspektiv på Tech, Business and Strategy, och bli introducerade till några av alla inspirerande människor bakom våra bolag. Vi ser också bortom pandemin för att utforska nästa AI-utmaningar, vad som får startups att lyckas, hur teknik kan vara en gamechanger inom jordbruk - och mycket mer, säger Ann Axelsson, chefredaktör för Future Report.
Här är exempel på några av alla artiklar du kan läsa i Future Report 2021:
- How crises disrupt and evolve society
- Schibsted's top ten tech trend-list
- Welcome to the synthetic decade
- Leaders under pressure
- How subscriptions drive new businesses
- Photographers on the frontline of the Corona pandemic grab the readers' hearts
Under 2021 kommer Schibsted även att lansera en serie Future Report webinars – håll utkik i våra digitala kanaler för mer info!
Se Kristin Skogen Lund presentera Schibsted Future Report 2021 här
Läs hela Schibsted Future Report 2021 här
Besök Future Reports webbsida här
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ann Axelsson, chefredaktör för Schibsted Future Report. Tel: 0706-356513. E-post: ann.axelsson@schibsted.com
Johan Lindbladh, kommunikationschef. Tel: 0708-204405. E-post: johan.lindbladh@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder

Om
Rethinking things since 1839
Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum