Järfällahus anställer 10 nya medarbetare i stor satsning på service och trygghet i bostadsområdena

Järfällahus har anställt ytterligare tio medarbetare för att stärka upp förvaltnings- och driftverksamheten. Detta för att fortsätta bolagets inriktning att utveckla och stärka organisationen som ska ge trygga och trivsamma bostadsområden.

Järfällahus är Järfälla kommuns egna bostadsbolag som funnits i nära 70 år. Bolaget förvaltar cirka 5 600 lägenheter, 475 kommersiella lokaler och 4 600 fordonsplatser. Som kommunens egna bostadsbolag har man en viktig roll i kommunens fortsatta utveckling, där särskilt trygghetsfrågorna är viktiga och står i fokus.

– Järfällahus har utvecklats till ett bolag, som till viss del tappat bort sin förvaltning. Staberna arbetade för att bygga upp och utveckla det som saknats inom respektive område, men utifrån egna förutsättningar snarare än förvaltningens förutsättningar,  som är bolagets kärnverksamhet. Det vill vi nu ändra på, säger Björn Lindforss (M), styrelseordförande för Järfällahus.

När Jennie Sahlsten tillträdde som vd för Järfällahus i juni 2020 påbörjades arbetet med att anpassa bolagets organisation med fokus att öka tryggheten och trivseln för hyresgästerna.

Sedan i höstas har Järfällahus därför ställt om sin organisation för att ännu bättre kunna möta hyresgästernas behov och öka synligheten och närvaron på plats i bostadsområdena. Bolaget har nu vänt på sin tidigare organisation genom att minska på administrationen och istället bygga upp och förstärka inom kärnverksamheten förvaltning- och drift av fastigheterna. Förstärkningen har gjorts genom ökad bemanning och utveckling av nya tjänster, där det främst har rekryterats inom kompetensområdena fastighetsförvaltning och teknisk förvaltning. Internt har även tidigare roller omformats till nya roller, och nya arbetssätt har införts utifrån organisationens förändrade struktur.

— Jag är otroligt glad och stolt över att vi nu attraherat och rekryterat så många kompetenta nya medarbetare till Järfällahus som vill vara med när vi nu bygger upp en ny organisation. Med deras breda erfarenhet och kompetens inom respektive verksamhetsområde och deras personliga kvaliteter, kommer de att bidra stort till bolagets fortsatta utveckling. Detta tillsammans med redan mycket kompetenta anställda medarbetare kommer bolaget kunna skapa trygga och trivsamma boendemiljöer att trivas i, säger Jennie Sahlsten, vd på Järfällahus.

Järfällahus har sedan omställningen av organisationen startade tillsatt sammanlagt tio nya medarbetare. De som nyanställts är: fyra fastighetsskötare, en snickare, en drifttekniker, en upphandlare, en IT-och systemansvarig, en ny finans- och ekonomichef. Dessutom har bolaget rekryterat en trygghetsstrateg, som ska arbeta aktivt med trygghetsskapande åtgärder och samverkan. Ytterligare en drifttekniker är på väg att rekryteras till kärnverksamheten.

Alla nyrekryteringar till Järfällahus:

• Pontus Svensson, har börjat som snickare på snickarenheten inom avdelningen Förvaltning.
  • Roger Boström har börjat som drifttekniker på driftenheten, som hör till avdelningen Teknisk förvaltning.
  • Dan Axel Grahn rekryterad som fastighetsskötare på Förvaltningsavdelningen och arbetar i Team Snapphanevägen.
  • Magnus Sundman har börjat som fastighetsskötare på Förvaltningsavdelningen och ansluter till Team Termovägen.
  • Pasi Leppälä har börjat som fastighetsskötare på Fastighetsavdelningen inom Team Frihetsvägen.
  • Jose Jairo Perez Mejia har börjat som fastighetsskötare på Förvaltningsavdelningen inom Team Söderhöjden.
  • Elias S Abdo rekryterad som upphandlare. Han kommer närmast från Konkurrensverket.
  • Konstantinos Spiridopoulos har börjat somIT-systemansvarig.
  • Per Augustsson rekryteras som ny finans- och ekonomichef. Han kommer närmast från Länsförsäkringar Bank.
  • Ninos Gawrieh rekryterad som ny trygghetsstrateg. Han kommer närmast från en roll som integrationskonsulent på Hyresbostäder i Norrköping.

Interna förändringar inom organisationen av roller:

• Lars Jonasson, ny förvaltningschef
  • Urban Sundin, teknisk chef för ny förvaltning – Teknisk förvaltning
  • Agneta Lundström, ny kund- och marknadschef för ny avd – Kund- och marknad
  • Sassan Sanjari blir ny tf Projektutvecklingschef
  • Niklas Åhs blir ny säkerhetsansvarig och arbetar med krisberedskap, säkra arbetsplatser och är Järfällahus representant i kommunens säkerhetsarbete.
  • Anette Ekström, ny PR- och varumärkesstrateg
  • Krista Sahraoui, ny roll med HLU, system och avtalsansvarig
  • Mikael Cederlöf, ny besiktningsman
  • Sandra Dickman, ny delad roll som Ledningsassistent och på Boservice
  • Per Ljung, blir ny förvaltare och ersätter Mattias Johansson
  • Susan Hanserkers, ny energistrateg inom Teknisk förvaltning.
  • Lars-Erik Thun, ny projektledare försäkringsskador inom Projektutveckling
  • Petrus Tahan, ny projektledare inom Projektutveckling
  • Karolina Bjällerstedt Mickos, ny kommunikatör på Kund- och marknad
  • Li Andersson, ny projektsamordnare på Kund- och marknad