Öppen inbjudan till att skapa Halebops nya sound
Wahzaa är en tjänst som erbjuder royaltyfria beats gjorda av några av de största producenterna i landet. Halebop har en ljudidentitet med olika beats och ljud som kan kombineras i all oändlighet – nu vill man få hjälp att utveckla det egna varumärkets sound och hitta en låt som framöver kan användas i sociala medier och reklam.
– Det sitter helt säkert ett gäng musikgenier där ute som kan ta vår ljudprofil och göra något kul med den. Vi älskar att bjuda in kreatörer till att vara med och skapa varumärket tillsammans med oss.Därför teamar vi nu upp med Wahzaa, våra kunder – och egentligen hela svenska folket för att hitta vårt nya sound, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.
På Wahzaa kommer det finnas en Halebop-sida där alla element ur Halebops ljudidentitet finns tillgängliga för nedladdning. Under ett par veckor ges musikkreatörer och intresserad allmänheten möjligheten att använda elementen för att skapa ett nytt Halebop-sound. Allt om regler och formalia kring utformning av låten finns att läsa här. Vinnaren får en prispeng på 60 000 kr.
– Vi vill göra det enkelt för folk att skapa och släppa bra musik. Vi har en plattform som är lätt att använda och beats skapade av några av landets bästa producenter. Med tävlingen hoppas vi inte bara att Halebop, utan också många nya kreatörer, hittar sitt sound, säger Tony Malm, grundare Wahzaa.
Tävlingen går live tisdag den 19 oktober och avslutas den 23 november.
Nyckelord
Kontakter
För mer information, kontakta gärna:
Maria Hazard, presskontakt Halebop, maria.hazard@obeyapr.se, 070-335 90 70
Bilder
Länkar
Om
Halebop är ett varumärke inom TeliaCompany. Vi är en av de största mobiloperatörerna på Svenska marknaden och använder Telias nät för våra tjänster.
Följ Halebop
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Halebop
Svenskarnas prio när kontot gapar tomt – det gör vi oss helst av med20.3.2024 08:50:11 CET | Pressmeddelande
Telefonen toppar listan över vad svenskarna kan tänka sig göra sig av med för att få ett extra tillskott till privatekonomin. Samtidigt är det bara fem av 100 svenskar som faktiskt bytt in sina gamla mobiler det senaste året, visar en ny undersökning från Halebop.
Halebop och Samsung Nordics bjuder in till kryptisk tävling – knäck koden och vinn mobil18.1.2024 15:02:48 CET | Pressmeddelande
There is a new Samsung in town. Den 17 januari släpptes den nya Samsung Galaxy S24-trion för världen att se första gången. I helgen lanserar Halebop, tillsammans med Samsung Nordics, en tävling där svenskarna kan vinna nya Samsung Galaxy S24 Ultra genom att knäcka koden. Tävlingen går live fredag den 19 januari kl. 12.00 på halebop.se/unlock och i Mall of Scandinavia.
Var tredje svensk vill ringa nära och kära mer – telefonsamtalet den perfekta julklappen14.12.2023 07:03:00 CET | Pressmeddelande
4 av 10 svenskar önskar att de ringde någon i deras närhet oftare i stället för att använda sms eller annan textkonversation. Samtidigt toppar föräldrar listan över vilka svenskarna ringer mest. Framför allt bland kvinnor och yngre personer. Det visar Samtalsrapporten, en rapport om svenskarnas telefonvanor utgiven av Halebop.
Varannan person stör sig på telefonsamtalen i det offentliga rummet19.10.2023 07:03:00 CEST | Pressmeddelande
Trängsel, förseningar och inte minst högljudda telefonsamtal i kollektivtrafiken är vardag för många. Samtalsrapporten, framtagen av Halebop, har tittat närmre på svenskarnas mobilvanor och hittat att drygt varannan person stör sig på telefonsamtal i det offentliga rummet. Detta samtidigt som samma rapport visar att telefonsamtalet har positiva effekter på människans välmående.
Halebop botar Sveriges telefonskräck – 5 tips från psykologer24.8.2023 07:03:00 CEST | Pressmeddelande
Nästan varannan person, 48 procent, mellan 18–29 år känner obehag för att ringa och/eller svara i telefon. Telefonskräcken är ett faktum och kan vara riktigt jobbig. I Samtalsrapporten analyserar psykologerna Björn Hedensjö och Angela Ahola fenomenet telefonskräck – och delar med sig av fem steg för att bli av med skräcken.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum