Schibsted

Schibsted presenterar Future Report 2022

Dela
Riskkapitaltigrar, metaverse, el-flyg eller hur Schibsted ser på framtiden för media. I Schibsteds årliga spaning på trender inom Tech, People and Business som släpps idag kan du läsa om dessa och många fler intressanta trender, allt skrivet av de egna medarbetarna.
Schibsted Future Report 2022 lanseras idag och innehåller spaning på trender inom Tech, People and Business.
Schibsted Future Report 2022 lanseras idag och innehåller spaning på trender inom Tech, People and Business.

– Efter 180 år av entreprenörskap, innovation och investeringar är Schibsted idag en familj av starka varumärken som omfattar allt från media till digitala marknadsplatser, tillväxtbolag och startups. Vi bär fortsatt med oss vårt mediearv och ambitionen att växa och tänka nytt. Det är också denna anda som inspirerar Future Report. Vi är övertygade om att dela idéer och vara transparenta är en grundbult för demokratin, säger Schibsteds koncernchef Kristin Skogen Lund.

Schibsted Future Report 2022 är det åttonde året som medarbetare i Schibsted delar med sig av sina tankar, idéer och insikter om ämnen man är nyfiken på och tror kan ha en inverkan på vår värld de kommande åren. Här är några av höjdpunkterna:

  • Protocols, tigers and unicorns – Insikter om de senaste investeringstrenderna, skriven av Dan Ouchterlony, EVP Financial Services & Ventures.

  • Stuck in the world of big tech – Vi vet att de är stora, men att det sammanlagda värdet av Apple, Google, Microsoft, Facebook och Amazon hösten 2021 var mer än den totala BNP för Japan och Tyskland, är överväldigande. Skriven av Andreas Cervenka, krönikör på Aftonbladet.

  • 6 battles news media must win – Siv Juvik Tveitnes, EVP News Media, delar med sig av Schibsteds tankar om hur vi ska ta oss an framtiden i mediesektorn.

  • Waging the war for talent – Mette Krogsrud, EVP People & Corporate Affairs, om hur man hittar, attraherar och behåller anställda.

  • I believe it can fly – Kommer elektriska flygplan att rädda industrin? av Joacim Lund, tech-krönikör på Aftenposten.

  • Enter the Metaverse – Camilla Buch, rådgivare Editorial Content, Schibsted Group Communications.

  • How to build a brand – Hanne Hollstedt, Head of Marketing på Schibsted Ventures, känner ett nytt intresse för verkligt varumärkesvärde.


Se det digitala lanseringsevent – Venture investments in the year of the tiger

Evenemanget, som livesänds i dag 16 december klockan 08.30, leds av Aftenposten Juniors chefredaktör Mari Midtstigen. Dan Ouchterlony, EVP Financial Services and Ventures, berättar om tigerns år och hur utvecklingen i VC-världen påverkar investerare och entreprenörer, och vad det betyder för en spelare som Schibsted. Andrew Kvålseth, Chief Investment Officer, och Christian Horn Hansen, Lead Investment Manager, kommer att diskutera vilka sorts investeringar Schibsted letar efter. Läs mer om eventet här.

– Årets rapport har några riktigt intressanta teman och artiklarna kommer förhoppningsvis  bli startpunkt för många bra diskussioner. Som alltid är jag väldigt stolt över alla smarta kollegor som har bidragit och det faktum att Schibsted delar dessa tankar och idéer, säger Ann Axelsson, chefredaktör, Schibsted Future Report.

För mer information:


För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ann Axelsson, chefredaktör för Schibsted Future Report. Tel: 0706-356513. E-post: ann.axelsson@schibsted.com 

Johan Lindbladh, kommunikationschef Schibsted Sverige. Tel: 0708-204405. E-post: johan.lindbladh@schibsted.com 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Schibsted Future Report 2022 lanseras idag och innehåller spaning på trender inom Tech, People and Business.
Schibsted Future Report 2022 lanseras idag och innehåller spaning på trender inom Tech, People and Business.
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye