Swedish Putting Team dominerar på PopStroke i USA

Hans Olofsson spelar hem största prischecken på PopStroke Tour Series i Orlando, Florida.
Hela Swedish Putting Team runt Hans Olofsson som mottagit prischecken efter segern i High Roller. Från vänster: Alexander Malina, Kevin Sundström, Hans Olofsson, Gunnar Bengtsson och Mattias Hägglöf.

PopStroke Tour Series första deltävling har spelats i Orlando i Florida och då dominerade de svenska killarna från Swedish Putting Team.

- Vi är galet nöjda! Vilket team, vilka killar! Vi har haft fantastiska dagar här i Orlando och nu följer guldputtarna med mig och Hans hem, säger Gunnar Bengtsson.

Förutom att Hans Olofsson, välkänd inom bangolfen och ägare till Golfbaren, spelade hem den stora prischecken på 20.000 dollar i High Roller-tävlingen, så blev det även fler svenskar i topp. Mattias Hägglöf (som i oktober segrade i PopStroke Tour Championship) fick nöja sig med 2:a-platsen efter playoff mot Hans. På 3:e plats ytterligare svenskt, Kevin Sundström.

Singel Stroke Play hade ett 60 man starkt startfält med många vassa amerikaner. Här spelade Gunnar Bengtsson hem segern och övriga svenskar placerade sig samtliga i topp med delad 6:e plats för Alexander Malina och Mattias Hägglöf. Kevin Sundström (13:e) och Hans Olofsson (19:e),

PopStroke Tour Series är en samling minigolf/puttningstävlingar på Popstroke runtom i USA.
En av delägarna är ingen mindre än Tiger Woods som också har designat anläggningarna.
Swedish Putting Team är välkända på touren och intervjuas flitigt i kanaler som Golf Life.

Gunnar Bengtsson mottar prischecken efter segern i PopStroke Singel Stroke Play.
PopStroke Orlando, Florida
Gunnar Bengtsson tar emot prischecken efter segern i slagspelet.
Hans Olofsson Swedish Putting Team
Gunnar Bengtsson Swedish Putting Team
Swedish Putting Team, fr vänster: Mattias Hägglöf, Alexander Malina, Gunnar Bengtsson, Kevin Sundström och Hans Olofsson.
Vy över anläggningen
Tiger Woods vid  anläggningen i Sarasota
Tiger Woods vid anläggningen i Sarasota

Champions League finaler i Bangolf spelas i Sverige 2024!6.1.2024 10:59:48 CET | Pressmeddelande

Ännu en stor bangolftävling ska arrangeras i Sverige. Knappt har VM i Uppsala avslutats med stora organisatoriska och sportsliga framgångar för svensk bangolf. Nu är det klart att Svenska Bangolfförbundet i samarbete med BGK Linjen kommer arrangera klubblagens Minigolf Champions League Final i Landskrona stad 2024. Tävlingen kommer spelas mellan den 21 och 23 november på Puls arena. -Det känns naturligtvis jätteroligt att vi så snart får chansen att arrangera ytterligare en stor bangolftävling i Sverige, säger förbundsordförande Mats Söderkvist. -Vi gjorde ett fantastiskt arrangemang i samband med VM i Uppsala och nu får vi chansen att i Landskrona stad ta emot Europas absolut bästa klubblag för Minigolf Champions League Final.

Svenska Cupen 6-7/1- 2024 Bangolf i Världsklass!4.1.2024 09:51:16 CET | Pressmeddelande

Helgen 6-7 januari avgörs Svenska Cupen i Bangolf i Landskrona. De bästa klubblagen i Sverige gör upp om medaljerna och många av världens bästa spelare är på plats. Tävlingen spelas i Pulsen Arena på Europabanorna (EB). Tävlingen streamas på Bangolf-TV. Favoriter till gulden är Uppsala BGK eller Skoghall BGK men de utmanas av Tantogårdens BGK samt flera av Skånelagen. Även de bästa juniorerna är på plats.