Spendrups Bryggeri AB

NIGHT RIDER är tillbaka – i år med en biljett för de extra danssugna

Dela
För tredje året i rad återvänder det unika klubbkonceptet NIGHT RIDER till Gröna Lund. I år väntar flera spännande överraskningar, bland annat biljetten ”Dance N Play” - en hyllning till alla festglada som föredrar dans, förfest och musik framför åkattraktioner.

Det hyllade klubbkonceptet NIGHT RIDER är tillbaka och kommer än en gång förvandla Gröna Lund till en sprakande nattklubb. Under 7 kvällar i augusti, mellan 22.00-00.00, kommer tivolit blinka i neon och parkens besökare kommer kunna njuta av fria åkturer och pulserande musik. Likt förra årets upplaga fortsätter kvällen efter midnatt inne på Tyrol med den maxade efterfesten ”Playground” för de som inte vill gå hem. Nytt för i år är att NIGHT RIDER även erbjuder biljetten ”Dance N Play” till alla festglada dansare som hellre möter sommarnatten på dansgolvet än uppe i Ikaros.

Att NIGHT RIDER återvänder för tredje året i rad visar på hur otroligt uppskattat konceptet är. Det får oss inte att luta oss tillbaka och bli lata, utan vi tar det som en utmaning att fortsätta utveckla upplevelsen med ännu fler spännande och oväntade satsningar. Heinekens vision överensstämmer med vad NIGHT RIDER erbjuder - en sprakande mötesplats för alla, oavsett om man väljer att gå dit med sitt dansgalna kompisgäng eller med vännen som vill åka Monster non stop. I år är NIGHT RIDER full av överraskningar och vi hoppas att så många som möjligt vill ta del av upplevelsen tillsammans med oss, säger Björn Mannervik, marknadschef partnervarumärken på Spendrups.

Spendrups, som brygger, säljer och distribuerar Heineken i Sverige är stolt huvudpartner till Gröna Lund. Tillsammans lanserade Gröna Lund och Heineken NIGHT RIDER 2021 och har sedan dess arbetat gemensamt för att utveckla konceptet med fler spännande upplevelser för parkens gäster.

- Äntligen är NIGHT RIDER tillbaka och vi får återigen möjligheten att bjuda in till ett maxat och helt unikt klubbkoncept i den ljumna sommarnatten. För åkarna kommer alla våra mest häftiga attraktioner fortfarande bjuda på adrenalin. Men för den som föredrar en adrenalinkick av ett pulserande och vibrerande dansgolv, över att slungas 55 meter upp i luften, finns nu den nya biljetten ”Dance N Play”. För oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och att alla får uppleva den magiska NIGHT RIDER-upplevelsen, oavsett om man kommer för dansen, musiken, våra åkattraktioner eller allt på samma gång, säger Jan Eriksson, VD på Gröna Lund.

Mer om NIGHT RIDER och biljetter:

NIGHT RIDER arrangeras exklusivt för 2 000 personer per kväll under 7 tillfällen, med utökat serveringstillstånd och en åldersgräns på 23 år.

Biljetterna till NIGHT RIDER släpps den 16 juni klockan 10.00 på www.gronalund.com/nightrider.

För mer information kontakta:
Annika Troselius, Informationschef Gröna Lund.
annika.troselius@gronalund.com
0708-580050

Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups
johanna.pihl@spendrups.se
0733-608167

Om Heineken
Heineken som skapades 1873 är idag ett av världens största och mest framgångsrika ölvarumärken. Idag finns Heineken i så gott som alla länder och ses som världen mest värdefulla internationella premiumölvarumärke.

Överallt i världen bryggs Heineken med samma recept, stor omsorg och högkvalitativa ingredienser efter en standardiserad process. Ingredienserna som de skickliga bryggmästarna använder är alltid korn, humle, vatten och den hemliga A-jästen. Resultatet är att konsumenter världen över kan njuta av samma kvalitet och uppfriskande Heinekensmak var de än går.

Heineken är ett globalt varumärke som finns i över 179 länder med en global marknadsandel på över 20%. I Sverige bryggs, säljs och distribueras Heineken av Spendrups.

Om Gröna Lund
Gröna Lund är Sveriges äldsta tivoli och ingår i temaparkskoncernen Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin, tillsammans med Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland. Tivolit har 30 attraktioner och sex restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, 5-kampsspel och mat- och snackskiosker.

Gröna Lund bjuder även på en mängd underhållning i form av konserter, dans, barnunderhållning mm. Tivolit sysselsätter ca 1500 säsongsanställda och är en av landets ledande besöksattraktioner.

Fakta NIGHT RIDER

NIGHT RIDER är ett unikt och exklusivt koncept där Gröna Lund förvandlas till en nattklubbsmiljö med extra allt i form av ljud, ljus, musik, live-DJ:s och underhållning.

Feststämningen kommer kännas i varje vrå och de största åkattraktionerna är öppna till 00.00 för fria åk. Under NIGHT RIDER-kvällarna utökas serveringstillståndet för alkohol i parken och gästerna kan njuta av både dryck och spännande mat på hela tivoliområdet.


Biljetter
Biljetterna släpps den 16 juni kl. 10.00 på www.gronalund.com/nightrider. Det finns 2 000 platser per kväll (åldersgräns 23 år).

Fredag 11 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 12 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 18 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 25 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 26 augusti – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Fredag 1 september – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)
Lördag 2 september – 22.00-00.00 (Pre-Party startar kl. 20.00)

Night Rider – Dance N Play – 249 kr

Exklusiv tillgång till Night Rider-eventet mellan 21:30-00:00 efter att parken stängt för dagen.

  • Fria spel i de öppna 5-kampsspelen
  • Parkaccess från 21:30

Night Rider – Ride N Play – 349 kr

Exklusiv tillgång till Night Rider-eventet mellan 21:30-00:00 efter att parken stängt för dagen.

  • Fria åk i NIGHT RIDER-attraktionerna
  • Fria spel i de öppna 5-kampsspelen
  • Parkaccess från 21:30

Night Rider – Pre Party – 395 kr

Samma innehåll som Ride N Play och tillgång till Night Rider-eventet mellan 21:30-00:00 efter att parken stängt för dagen.

  • Reserverad plats på vald Pre-Party Area
  • Access till Pre-Party Arena från 20:00
  • Parkaccess från 21:30

Night Rider Efterfest – Playground - 100 kr

Efterfest på Tyrol mellan 00:00-02:00
DJ och Live underhållning med musik, akrobatik och effekter.

PRE-PARTY
För de som vill inleda kvällen med mat och dryck redan kl. 20.00 finns specialbiljetter till NIGHT RIDERS Pre-Party-arrangemang på utvalda barer i parken.

Clubhouse @ Biergarten är årets nyhet bland förfesterna. Här utlovas bland annat Beer Pong och Foosball tillsammans med iskall öl och de bästa hitsen - den ultimata barupplevelsen med vännerna.

Sunset Terrace @ Terassenär vår mest instagramvänliga plats. Njut av en skön och avslappnad stämning med Grönans bästa utsikt samtidigt som ni dricker härliga drinkar och äter goda pintxos.

Seaside Lounge @ Pontonen utlovar somrig beach club nere vid vattnet med fräscha maträtter, bra musik och goda drycker. Fira in sensommaren med en magisk solnedgång och härlig stämning innan ni beger er ut i parken.

Black Box @ Tyrol är för dig som vill ha extra allt! Vår största förfest med DJ och live inslag. Ät, drick och dansa så mycket du orkar och ladda upp inför årets fetaste kväll på Night Rider.

NIGHT RIDER inkluderar fria åk i följande attraktioner:
Monster, Eclipse, Ikaros, Jetline, Katapulten, Lustiga Huset, Kättingflygaren, Pop-Expressen och Insane.

NIGHT RIDER inkluderar fritt spelande i följande spel:
Kraftcenter (Hang Time, High Striker, Boxer), Bonanza, Can Alley, Woody, Skeeball, Kentucky Derby, Skjutbanan, Pyramiden och Slangbellan.

Nyckelord

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye