Ny styrelse vald på SHL:s bolagsstämma

Under tisdagen genomförde Svenska Hockeyligan sin årliga bolagsstämma. Väl där klubbades det igenom vilka som ska ingå i SHL:s styrelse säsongen 23/24.

SHL ägs av de 14 klubbarna som spelar i ligan det kommande verksamhetsåret, ny klubb inför säsongen 23/24 är MoDo Hockey. Under den årliga bolagsstämman, som tog plats i Stockholm den 20 juni, beslutade ägarklubbarna bland annat om nya styrelsemedlemmar.

Styrelsen i ligan består av fyra representanter från klubbarna i SHL, samt tre oberoende ledamöter som ej representerar någon klubb.

Anders Olofsson från Luleå Hockey har suttit i styrelsen sedan 2019 men då hans mandatperiod löpt ut kommer han nu istället att ingå SHL:s valberedning. Den som valdes in som ny styrelsemedlem i SHL är Jennie Isberg som också är ordförande i Växjö Lakers styrelse.

– Jag är både väldigt hedrad och stolt, samtidigt som jag är väldigt ödmjuk inför uppgiften. Det är ett stort förtroende som getts av samtliga SHL-klubbar som jag ska förvalta och värna om. Det känns också stort och bra att vara den första kvinnliga ägarrepresentanten in i styrelsen, säger Jennie Isberg.

SHL:s styrelse är därmed följande:

Ordförande - Roger Ekström, för en tid av 2 år

Ledamot, fritt mandat - Pia Carlsson-Thörnqvist, för en tid av 2 år