Helt ny festival i sommar – var du än är

Sommaren är här, och likaså festivalernas och FOMO:ns högsäsong. Nu finns möjligheten att gå på en av Sveriges hetaste festivaler oavsett var du befinner dig i sommar. In Ear Festival är en helt ny digital festivalupplevelse från Halebop, live från Way Out West – direkt i hörlurarna.
In Ear Festival är en exklusiv livesändning från utvalda artister och scener på Way Out West i Göteborg. Foto: Timothy Gottlieb

Stockholm, Malmö eller utomlands i sommar? No worries. In Ear Festival är en exklusiv livesändning från utvalda artister och scener på Way Out West i Göteborg. Festivalen är helt ny för i år och erbjuder en digital upplevelse med ljud från första raden vid scenerna i Slottsskogen – var du än är. In Ear Festival och solcellsdrivna hörlurar tar sommarens festivalupplevelse till nya höjder.

– Med In Ear Festival vill vi göra en av Sveriges populäraste festivaler tillgänglig för alla som inte har möjlighet att befinna sig i Göteborg. Genom att ta bort bindningsplatsen från en fysisk festival öppnar vi upp för att vandra, ligga på stranden eller ha picknick samtidigt som man hör sina favoritartister direkt från sommarens hetaste scener i sina hörlurar, säger Emma Craig, Head of Halebop.

In Ear Festivals lineup kommer att släppas kontinuerligt på inearfestival.se fram till att festivalen startar torsdag den 10 augusti. Festivalgästerna får hem en box med allt man behöver för en maxad festivalupplevelse: ett festivalarmband, valfri mobiltelefon och solcellsdrivna hörlurar från Urbanista.

– Vi vet att många lider av fomo, och framför allt under sommaren. På In Ear Festival kan våra kunder fokusera på det viktiga på en festival: musiken, och fortfarande vara med på snacket i höst om vilka artister som var bäst – utan att behöva trängas framför scenerna. Och med solcellsdrivna hörlurar ska du inte behöva missa en minut av festivalen, säger Emma Craig.

In Ear Festival är tillgänglig för den som köper valfri mobiltelefon med 20GB eller mer från Halebop. Festivalen arrangeras 10–12 augusti och streamas live från Way Out West i Göteborg, på inearfestival.se.

Emma Craig, Head of Halebop, emma.craig@halebop.se, 070-810 46 93 (engelsktalande)
Emma Yderbo, Marketing Manager på Halebop, emma.yderbo@halebop.se, 070-483 86 95 (svensktalande)

In Ear Festival är en helt ny digital festivalupplevelse från Halebop, live från Way Out West. Foto: Elias Assar Gustafsson
In Ear Festival 10-12 augusti.