Utökad ledning för Svenska Postkodlotteriet AB

Ebba Kilman gör Anders Årbrandt sällskap som Managing Director för Svenska Postkodlotteriet. Hon kommer främst att arbeta med frågor rörande marknadsföring och digitalisering.
Anders Årbrant och Ebba Kilman leder tillsammans Postkodlotteriet.

-       Ebba Kilman har en gedigen erfarenhet av att leda snabbväxande digitala företag och att transformera traditionella affärsmodeller för den digitala tidsåldern. Vi är övertygade om hon på ett utmärkt sätt kommer att bidra till vårt viktiga uppdrag att generera medel till civilsamhället, tack vare alla som är med i lotteriet, säger styrelseordföranden Sigrid van Aken.

Ebba Kilman har en välfylld meritlista som tidigare affärsområdeschef på Google, VD på mediebyrån Vizeum, global marknadschef på klockföretaget Daniel Wellington och nu senast som Chief Offering Officer på Åhléns. Hon har även ett stort idrottsintresse och är oavlönad styrelseordförande för Svenska Handbollslandslaget AB.

Postkodlotteriet förmedlar mer än en miljard årligen till ideella organisationer. Detta tack vare närmare en miljon svenskar som har lotter och därmed chansen att varje dag vinna tillsammans med sina grannar. Ebba kommer att leda lotteriet tillsammans med Anders Årbrandt som varit Managing Director sedan 2015.

-       Postkodlotteriet har en lång tradition av delat ledarskap. Därför är jag oerhört glad att få välkomna Ebba till vårt team. Tillsammans hoppas jag att vi kan få Postkodlotteriet att vara attraktivt för än fler svenskar. Stödet från lotteriet till civilsamhället blir ju allt viktigare i en hårdare värld, säger Anders Årbrandt.

Ebba Kilman träffade personalen på måndagen och började att arbeta omedelbart.

-       Postkodlotteriet är en fantastisk verksamhet och jag ser verkligen fram emot att börja jobba med Anders och alla medarbetare. Att med min breda och långa erfarenhet av att driva affärer och transformation nu få göra det med syftet att göra världen bättre känns både inspirerande och viktigt. I den här rollen hoppas jag kunna bidra till fortsatt tillväxt genom att fortsätta förädla den fina produkt vi har, samt bidra till nya innovativa lösningar för att framtidssäkra vår affär, säger Ebba Kilman.

Anders Årbrant och Ebba Kilman leder tillsammans Postkodlotteriet.

Svenska Postkodlotteriet är Sveriges största lotteri där du vinner tillsammans med dina grannar, samtidigt som du bidrar till en bättre värld. Nästan en miljon kunder har varje dag chans till nya vinster. Tack vare alla som är med i lotteriet har vi sedan starten 2005 genererat 14,5 miljarder kronor till ideella organisationer. Postkodlotteriet är i  dag Sveriges största privata givare till ideell sektor.