Ny programledare. Ny studio. Ny säsong. Ny sändningsdag.

Söndag 27 augusti är det säsongspremiär för BingoLotto och debut för Daniel Norberg.

Foto: Mathias Otterberg Pressbild från Folkspel & BingoLotto för fri publicering

BingoLotto drar i gång en ny säsong. Med en rad nyheter.

Daniel Norberg, tusenkonstnär från Uddevalla som i sommar gjort stor succé i Diggiloogänget.  debuterar som programledare.

Vid sin sida kommer han att ha Lotta Engberg.

– Det känns fantastiskt roligt att få bli en del utav det här programmet. Färgfemman, bilen eller ny lott – absolut. Men att få leda BingoLotto och dessutom tillsammans med Lotta, det måste väl vara den största bingovinsten av dem alla, säger Daniel.

Vad fick då en underhållare, imitatör, musiker och Youtubeprofil att tacka ja till det ärofyllda uppdraget?

– Fler anledningar, inte minst att det är ett härligt program. Sedan är ju syftet fantastiskt. För varje såld lott så blir ju också svenskt föreningsliv starkare och bättre. Det är en väldigt härlig känsla. Jag gillar dessutom att programmet tar sig på lagom stort allvar. Det finns möjlighet att skapa roligt innehåll, det är härligt. Likaså att komma hem till Västkusten.

Dessutom ser han fram emot möten och samtal.

– I det här uppdraget kommer jag att ha turen att träffa människor i vårt avlånga land som jag aldrig stött på annars. Det ska bli spännande att höra om deras liv och leverne. Att det är ett mycket ärofyllt och viktigt uppdrag inser jag inte minst då jag får berättat för mig att Folkspel sedan starten 1991 betalat ut över 17,5 miljarder till föreningslivet.

Höstpremiären innebär dessutom en ny miljö. Efter 30 år i Gamlestadens Fabriker flyttar Warner Bros till nya lokaler i Göteborg. Intill Göta Älv, på Marieholmsgatan, står en nybyggd studio på 3 000 kvadratmeter redo att producera inte minst BingoLotto.

Från och med höstpremiären återgår BingoLotto dessutom till att sändas på söndagar med starttid 18.30 i Sjuan.

Folkspel är en ideell organisation som har 74 riksorganisationer som medlemmar i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv möjligheten att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1991 har Folkspel genererat över 17,5 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten.

Folkspel har 140 anställda och huvudkontoret ligger i Göteborg.

Läs mer på www.Folkspel.se

Visste du att Folkspel är en ideell och politiskt obunden organisation, med 72 riksorganisationer som medlemmar? Vi är helt enkelt föreningslivets eget lotteribolag och drivs helt utan privata vinstintressen. Allt överskott går tillbaka till Sveriges fantastiska och unika föreningsliv.

Sedan starten 1991 har 17 miljarder kronor gått tillbaka till våra medlemmar. Det är medel som vi vet gör en enorm nytta, såväl för samhället som alla verksamheter runt om i landet. Det är den nyttan som driver oss framåt.