
OAKLEY® BLIR OFFICIELL HUVUDPARTNER OCH EYEWEAR PARTNER TILL SHL INFÖR SÄSONGEN 2023/2024
Tisdag, 29 augusti, 2023 – Oakley®, en global pionjär inom sportglasögon, offentliggör sin roll som den officiella eyewear partner och huvudpartner för Svenska Hockeyligan (SHL) inför den kommande säsongen 2023/2024.

Partnerskapet mellan Oakley och SHL har en klar målbild: att höja medvetenheten kring Oakley-varumärket, stärka kopplingarna med en ung publik samt den bredare befolkningen. Genom deras närvaro på arenor, i sociala medier och online kommer detta partnerskap att inte bara förstärka varumärkets roll som en dynamisk aktör inom sportvärlden, utan också fördjupa banden med fans och allmänheten, samtidigt som det öppnar upp för nya möjligheter till ökad försäljning.
Oakley har en relevant närvaro inom ishockeyn genom sitt visir med den banbrytande Prizm™ Lens Technology. Denna teknologi har förmågan att förbättra kontraster och prestanda, vilket ger spelarna förmågan att reagera snabbare och prestera på den absolut högsta nivån.
Oakleys närvaro på arenan kommer att vara genomgripande. Detta inkluderar strategiska reklamvisningar på mediekuberna vid samtliga arenor, framträdande Oakley-logotyper på isen samt att de agerar som avsändare för det nya konceptet "Assist of the Week’’.
”Med en lång global erfarenhet i hockeyvärlden, genom atleter och produkter, så ser vi verkligen framemot detta partnerskap tillsammans med SHL. Vi har en naturlig koppling till hockey genom våra högteknologiska visir och jag tror att med vår vilja att alltid ta de vertikaler vi jobbar inom till nästa nivå, att vi tillsammans med SHL kommer att kunna ta hockey- Sverige till nästa nivå’’. säger Malin Eriksson, Oakley Sports Marketing and Communication Manager.
Svenska Hockeyligan strävar efter att positionera sig som den bästa ishockeyupplevelsen i världen. För att uppnå detta krävs starka och innovativa partners som Oakley.
"SHL:s vision är att 2030 vara världens bästa ishockeyupplevelse, men utan starka partnerskap och samarbeten kommer det inte vara möjligt att uppfylla vår vision. Vi är oerhört stolta över att knyta till oss Oakley som ny Official Eye Wear Partner till SHL. Oakley är redan starkt positionerade globalt som ett prestigevarumärke inom sport och eyewear. Samarbetet med Oakley passar perfekt in i vår strävan att internationalisera ligan och knyta till oss internationella partners," säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.
För mer information om:
Oakley, besök gärna Oakley.com och följ @Oakley.
SHL, besök gärna SHL.se och följ @SHLofficial.
Bildmaterial och Pressrelease: [https://we.tl/t-PPcjEMVqPo]
Kontakt: Kajsa Svensson, Kajsa@presskontakterna.se
Kontakter
Peter AllvinKommersiell chef
Tel:070 248 57 95peter.allvin@shl.seSHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2022/2023 är: Frölunda Hockey, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, MoDo Hockey, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.
Följ SHL Svenska Hockeyligan AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från SHL Svenska Hockeyligan AB
SHL, SDHL och Spendrups Bryggeri AB förlänger partnerskapet till 20305.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Några veckor in i säsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att SHL, SDHL och Spendrups förlänger sitt befintliga avtal med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
SHL och Handelshögskolan i världsunikt forskningssamarbete om hockey, supporterskap och lycka9.10.2024 08:59:21 CEST | Pressmeddelande
Hur bidrar hockey till en persons och ett samhälles välmående, gemenskap och lycka? Ett nytt forskningssamarbete mellan Svenska Hockeyligan (SHL) och Handelshögskolans Center for Wellbeing, Welfare and Happiness ska följa 5 000 hockeybesökare genom med- och motgångar med målet att förstå hur SHL med 14 klubbar påverkar välmående och välfärd.
Ackreditera er till SHL:s nya mediaguide7.10.2024 16:41:57 CEST | Pressmeddelande
SHL har till säsongen 24/25 skapat en ny kompletterande sida för press och media. Där hittar ni nyheter, kontaktuppgifter, grafiskt material och annan nyttig information för press. Ackreditera er idag!
SHL checkar in hos BWH Hotels20.9.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
När pucken släpps för säsongsstart kommer SHL:s domare att vara mer utvilade än någonsin. Tack vare ett nytt partnerskap mellan BWH Hotels och SHL, får domarna möjlighet att ladda upp och återhämta sig på hotell över hela landet. När de kliver av isen och lämnar skridskorna bakom sig, blir BWH Hotels deras trygga viloplats mellan matcherna.
Stricct Travel och SHL i nytt samarbete19.9.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Stricct Travel har i dagarna tecknat ett samarbetsavtal med SHL för kommande tre säsonger. Som partner till SHL kommer de medverka till att effektivisera och utveckla SHL:s resande.