SHL Svenska Hockeyligan AB

SHL, SDHL och Spendrups Bryggeri AB förlänger partnerskapet till 2030

Dela

Några veckor in i säsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att SHL, SDHL och Spendrups förlänger sitt befintliga avtal med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.

Samarbetet, som inleddes 2015 för SHL:s del och 2019 för SDHL:s del, har bidragit till att båda ligorna slagit publikrekord i antal besökare de senaste säsongerna och vi kan nu fortsätta utveckla hållbara och innovativa lösningar för att säkerställa en förstklassig och dynamisk upplevelse som speglar framtidens behov och förväntningar.


– Samarbetet ger oss en fantastisk närvaro på arenan och vi jobbar aktivt, med Norrlands Guld Alkoholfri i spetsen, för att bidra till den bästa helhetsupplevelsen för besökaren. Vi vill ge fansen en guldmöjlighet att ses innan, under och efter match, något vi kommer att verka för i våra kommande fem år av samarbete.  Vi kommer också fördjupa vårt samarbete med fokus på hållbarhetsfrågor och har satt upp gemensamma mål för att minska klimatpåverkan, verka för en sund dryckeskultur och en hållbar hockeykultur. Det ser jag väldigt positivt på då det är frågor som ligger högt upp på vår agenda  säger Anna-Stina Hallberg, marknadsdirektör, Spendrups. 


– Vi älskar långsiktiga samarbeten, Spendrups kommer att fortsätta att lyfta arenaupplevelsen till nya nivåer, vilket är centralt för att möta framtidens utmaningar i vår strävan mot att tillsammans med våra partners uppnå vår vision om Världens bästa ishockeyupplevelse 2030. Spendrups väljer dessutom att vara en del av SHL:s koncept för att ena och driva kraften av ligans och klubbarnas sociala och samhälllsnyttiga intitiativ; Impact by SHL. Spendrups har precis som SHL hållbarhet högt upp på agendan, vilket gör att vi också kan ta nya, viktiga steg tillsammans för människor, samhälle och miljö, säger Peter Allvin, Kommersiell chef på SHL.


 – Spendrups var en av SDHLs första partners någonsin och det partnerskap vi haft längst tid, något som känns kul att lyfta fram när vi nu glädjande förlänger. Spendrups och vi delar en viktig målbild om att öka intresset för damhockeyn och SDHL och det ska vi tillsammans fortsätta göra kommande år, säger Angelica Lindeberg, Kommersiell chef och Verksamhetschef, SDHL.

 

Kontakter

Angelica LindebergKommersiell- och VerksamhetschefSDHL

Tel:073 745 70 31

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2024/2025 är: Brynäs IF, Frölunda Hockey, Färjestad BK, HV71, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, MoDo Hockey, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

Följ SHL Svenska Hockeyligan AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från SHL Svenska Hockeyligan AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye