SHL checkar in hos BWH Hotels

När pucken släpps för säsongsstart kommer SHL:s domare att vara mer utvilade än någonsin. Tack vare ett nytt partnerskap mellan BWH Hotels och SHL, får domarna möjlighet att ladda upp och återhämta sig på hotell över hela landet. När de kliver av isen och lämnar skridskorna bakom sig, blir BWH Hotels deras trygga viloplats mellan matcherna.

I dagens hektiska värld är vikten av äkta värdskap och personlig service viktigare än någonsin för att kunna prestera på topp. Detta gäller särskilt för SHL:s domare, vars varje beslut på isen kräver full skärpa och koncentration. Genom det treåriga samarbetet med SHL vill BWH Hotels visa att de kan erbjuda bästa möjliga vila och återhämtning för dessa hjältar på isen.

Vi är stolta över att få vara en del av SHL:s resa och välkomna domarna till våra hotell. För oss handlar det inte bara om en skön säng, utan om att ge varje gäst – och i det här fallet SHL:s domare – den omtanke och personliga service som vi verkligen brinner för. Med vårt breda nätverk av hotell kan vi erbjuda domarna den vila de behöver, oavsett var i landet de befinner sig, säger Johan Michelson, VD för BWH Hotels.

För SHL är samarbetet en viktig pusselbit för att säkerställa att domarna får de bästa förutsättningarna för att prestera på isen. Genom att erbjuda boenden som fokuserar på återhämtning och vila, hjälper BWH Hotels domarna att hålla sig i toppform under hela säsongen.

– Sömn och återhämtning är avgörande för att våra domare ska kunna prestera på topp, både på isen och under träning. Samarbetet med BWH Hotels ger oss möjlighet att erbjuda våra domare förstklassiga boenden där de kan vila ut mellan matcherna, säger Tomas Thorsbrink, domarchef för SHL.

När säsongen drar igång den 21:a september med matcher från norr till söder, ser både SHL och BWH fram emot att tillsammans skapa förutsättningar för framgång, både på och utanför isen. Målet är att göra denna säsong till den bästa hittills.

– Vi strävar efter att leverera världens bästa ishockeyupplevelse, och våra partnersamarbeten spelar en avgörande roll i den ambitionen. Samarbetet med BWH Hotels och deras moderna faciliteter för möten, konferenser och övernattningar är en viktig pusselbit för SHL:s framtid. Genom vår starka mediala närvaro och BWH:s aktivering kring domarna, är vi övertygade om att detta samarbete kommer att ge starka resultat för båda parter, säger Peter Allvin, kommersiell chef för SHL.

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2024/2025 är: Brynäs IF, Frölunda Hockey, Färjestad BK, HV71, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, MoDo Hockey, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.