OAKLEY® BLIR OFFICIELL HUVUDPARTNER OCH EYEWEAR PARTNER TILL SHL INFÖR SÄSONGEN 2023/2024

Tisdag, 29 augusti, 2023 – Oakley®, en global pionjär inom sportglasögon, offentliggör sin roll som den officiella eyewear partner och huvudpartner för Svenska Hockeyligan (SHL) inför den kommande säsongen 2023/2024.

Partnerskapet mellan Oakley och SHL har en klar målbild: att höja medvetenheten kring Oakley-varumärket, stärka kopplingarna med en ung publik samt den bredare befolkningen. Genom deras närvaro på arenor, i sociala medier och online kommer detta partnerskap att inte bara förstärka varumärkets roll som en dynamisk aktör inom sportvärlden, utan också fördjupa banden med fans och allmänheten, samtidigt som det öppnar upp för nya möjligheter till ökad försäljning.

Oakley har en relevant närvaro inom ishockeyn genom sitt visir med den banbrytande Prizm™ Lens Technology. Denna teknologi har förmågan att förbättra kontraster och prestanda, vilket ger spelarna förmågan att reagera snabbare och prestera på den absolut högsta nivån.

Oakleys närvaro på arenan kommer att vara genomgripande. Detta inkluderar strategiska reklamvisningar på mediekuberna vid samtliga arenor, framträdande Oakley-logotyper på isen samt att de agerar som avsändare för det nya konceptet "Assist of the Week’’.

”Med en lång global erfarenhet i hockeyvärlden, genom atleter och produkter, så ser vi verkligen framemot detta partnerskap tillsammans med SHL. Vi har en naturlig koppling till hockey genom våra högteknologiska visir och jag tror att med vår vilja att alltid ta de vertikaler vi jobbar inom till nästa nivå, att vi tillsammans med SHL kommer att kunna ta hockey- Sverige till nästa nivå’’. säger Malin Eriksson, Oakley Sports Marketing and Communication Manager.

Svenska Hockeyligan strävar efter att positionera sig som den bästa ishockeyupplevelsen i världen. För att uppnå detta krävs starka och innovativa partners som Oakley.

"SHL:s vision är att 2030 vara världens bästa ishockeyupplevelse, men utan starka partnerskap och samarbeten kommer det inte vara möjligt att uppfylla vår vision. Vi är oerhört stolta över att knyta till oss Oakley som ny Official Eye Wear Partner till SHL. Oakley är redan starkt positionerade globalt som ett prestigevarumärke inom sport och eyewear. Samarbetet med Oakley passar perfekt in i vår strävan att internationalisera ligan och knyta till oss internationella partners," säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.

För mer information om:

Oakley, besök gärna Oakley.com och följ @Oakley.

SHL, besök gärna SHL.se och följ @SHLofficial.

Bildmaterial och Pressrelease: [https://we.tl/t-PPcjEMVqPo

Kontakt: Kajsa Svensson, Kajsa@presskontakterna.se

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2022/2023 är: Frölunda Hockey, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, MoDo Hockey, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.