Spendrups Bryggeri AB

Heineken 0.0 ger unga kreatörer möjligheten att lansera eget barkoncept med ”The Bar Is Yours”

Dela

Varumärket Heineken® fyller 150 år, men i stället för att fira sig själva vill Heineken 0.0 fira unga svenska kreatörer genom att lansera "The Bar Is Yours". Det nya initiativet syftar till att möjliggöra mångfald och att nya fräscha idéer lyfts fram genom att ge unga kreatörer möjlighet att tävla med sin ultimata baridé och se den bli verklighet i Stockholms uteliv senare i höst.

Heineken® fyller 150. Det perfekta tillfället att prata om ett varumärkes arv och hedra dess historia, eller hur? I stället firar Heineken® denna milstolpe med en global kampanj som visar hur de inte bryr sig om hur konsumenterna dricker, namnger eller stavar deras namn, så länge de har roligt. Det är därför Heineken 0.0 i Sverige öppnar en bar i Stockholm där de bjuder in unga kreatörer att lämna in sitt förslag på hur deras drömbar skulle se ut. Vinnaren/vinnarna kommer i höst att få se sin idé gå från dröm till verklighet.

Kanske blir Stockholms nästa bar en fjällvandringsbar? En rymdbar för eventuella aliens som är på besök? Eller varför inte en tidsmaskinsbar där du kan uppleva de fem senaste decennierna under en och samma kväll?

- The Bar is Yours syftar till att inspirera alla unga kreativa personer. Det är dags för dem att visa oss hur den ultimata barupplevelsen ser ut. Med det här initiativet vill vi utmana de normer som finns inom Stockholms barscen och erbjuda en plattform och möjlighet som inte finns idag, där unga kreatörer kan utforska sina visioner. Heineken® firar 150 år, men i stället för att fira oss själva vill vi hellre fira tillsammans med våra konsumenter – på deras egna sätt, säger Björn Mannervik, partneransvarig på Spendrups.

The Bar is Yours kommer att vara öppen för registrering mellan 29 augusti och 26 september. När alla idéer har samlats in kommer Heineken 0.0 att anordna en Pitch Night på Södra Teatern i Stockholm där tre finalister, utvalda av en jury, kommer att få pitcha deras idé framför livepublik och tävla om den vinnande platsen. Baren, som även den kommer att vara på Södra Teatern, kommer att vara live i en månad från onsdag kväll till lördag kväll.

Förberedning och coaching
Som förberedelse inför Pitch Night kommer de tre finalisterna få möjlighet att delta i en workshop tillsammans med ett team av mentorer som är specialiserade på att coacha up and coming kreatörer som vill lära sig mer inom klubb-och barscenen.

Vinnaren kommer senare få genomgå en kurs där de får ytterligare möjlighet till vägledning kring hur de kan utveckla sitt koncept för att det ska resultera i en framgångsrik bar.

- Vi tror att det finns många bra idéer som bara väntar på att delas och The Bar is Yours är en unik möjlighet att utforska dem. Vårt mål är att se till att finalisterna får det stöd och den coachning de behöver för att kunna förverkliga sin vision, och få se sin idé gå från dröm till verklighet, säger Rebecca Tegegne, VD på Ladieslove och medlem i mentorteamet.

Så är du med och tävlar
Registreringen kommer att vara öppen mellan 29 augusti och 26 september. Du måste vara 20 år gammal för att delta och du behöver ha möjlighet att resa till Stockholm vid ungefär fyra tillfällen.

Gå in på ansökningssidan för att läsa mer om hur du går till väga för att delta: www.thebarisyours.se

Jurymedlemmar
Juryn består av:

  • Johanna Pihl, Brand Manager på Spendrups
  • Remco Schouten, Marketing Manager på Heineken®
  • Oscar Zia, artist och kreatör samt The Bar Is Yours-ambassadör
  • Antonios Evangelogiorgos, driftchef på Södra Teatern, medarrangör
  • Philip Hördegård, Creative på FLB Europa, medarrangör
  • Sorraya Toure, Project Manager på CMNTY, facilitator

Terms and conditions
All information om terms and conditions kring medverkan hittar du här.

Om Heineken®
Heineken® är världens mest internationella bryggeri. Vi är den ledande utvecklaren och marknadsföraren av premiumöl och cidervarumärken. Koncernen har en portfölj med mer än 300 internationella, regionala, lokala och specialvarianter av öl- och cidersorter. Vi är engagerade inom innovation, långsiktiga varumärkesinvesteringar, disciplinerat

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye