Ikonen Kim Wilde exklusivt till Tylösand i Halmstad den 24 juli

Kim Wilde dominerade hitlistorna på 80-talet med låtarsom Chequered loveWater on glass och den störstasingeln av dom alla Kids in America. Hon har turneratmed några av världens största artister som Michael Jackson och David Bowie och släppt över 14 album.

Pressbild, NÖJET KONSERT, WERECKIPR

Kim Wilde dominerade hitlistorna på 80-talet med låtarsom Chequered loveWater on glass och den störstasingeln av dom alla Kids in America. Hon har turneratmed några av världens största artister som MichaelJackson och David Bowie och släppt över 14 album.

Kim har dessutom hyllats stort i musikvärlden och vunnit otaliga utmärkelser, bland annat svenska Rockbjörnen för Bästa kvinnliga sångerska och prestigefyllda Brit Awards, British Female Solo Artist.

Kim Wilde har turnera jorden runt inför slutsålda arenor. Sist hon spelade i Sverige var år 2022 och då såldesbiljetterna slut direkt. Det kommer att bli en unik nostalgitripp tillbaka till 80-talet med såväl nya som gamla hits. Räkna med högtryck, en hitkavalkad och”wilde atmosphere” när Kim äntrar Solgårdens scenpå Hotel Tylösand i Halmstad den 24 juli.

Biljetterna till Kim Wilde på Tylösand, Halmstad är släppta via www.nojet.se

NÖJET KONSERT