Hyresförhandling och trygghet när Hyresgästföreningen bjuder in till en medlemskväll i Örebro. Förbundsordförande Marie Linder medverkar.

Många av Sveriges hyresgäster är oroliga inför kommande hyres­förhandlingar. Det privatekonomiska läget är tufft. Inflation och stigande priser gör att Sveriges hyresgäster hotas av rekordhöga hyreshöjningar. Men Hyresgästföreningen tar fajten vid förhandlingsbordet, för att hyresgästerna inte ska behöva ta hela notan för fastighetsägarnas ökade kostnader.

Medlemsmöte

Nu bjuder Hyresgästföreningen in alla medlemmar i Örebro till en kväll av diskussion och information om förhandlingsläget. Mötet får besök av förbundsordförande Marie Linder som pratar om trygghet i våra bostadsområden.

Medverkar gör även representanter från Hyresgästföreningen i Örebro, både anställda och förtroendevalda. Arrangör är Hyresgäst­föreningen Örebro-Lekeberg

Datum och tid: 30/11 kl. 18-20
Plats: Gumaeliusskolans matsal, Karlslundsgatan 32
Kontaktperson: Pär Ejdsäter, folkrörelseutvecklare Hyresgästföreningen region Mitt, 010-459 15 99

Karlstads privata hyresvärdar väljer rättsprocess framför hyresförhandling18.1.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Branschorganisationen Fastighetsägarna GFR frånträder förhandlingarna om 2024 års hyror för privata hyresvärdar i Karlstad kommun. I stället vill Fastighetsägarna ta en rättstvist och låta hyrorna avgöras av en skiljeman tillsatt av hyresnämnden. Detta sker i ett läge då Fastighetsägarna träffat Hyresgästföreningen vid endast fyra tillfällen och förhandlingsprocessen inte ens är ordentligt inledd.