Davis Cup på TV4 Play – sänder Sveriges match mot Brasilien

2-3 februari jagar Sverige en plats i Davis Cup Finals.
Nu står det klart att TV4 sänder den viktiga kvalmatchen mot Brasilien i Helsingborg.

Den direkt avgörande matchen spelas på hardcourt i Helsingborg Arena och består av fyra singelmatcher och en dubbel, samtliga avgörs i bäst av tre set.

Landskampen inleds med två singelmatcher på fredagen (17.00). På lördagen (13.00) spelas en dubbel följt av två singlar. TV4 sänder matchen på TV4 Play och i TV4 Tennis/Sportkanalen.

TV4:s sändningsrättigheter sträcker sig även till kommande landskamp/-er i september.

– Vi är glada för samarbetet med TV4 och att de väljer att sända Sveriges landskamper i februari och september. Det finns ett stort intresse för Davis Cup och det blir spännande att följa svenska landslagets framfart under året, säger Jonas Elmblad, kommersiellt ansvarig, Svenska Tennisförbundet.

– Davis Cup är en klassisk turnering med stark tradition i Sverige. Det känns väldigt kul att få möjligheten att sända Sveriges matcher mot Brasilien på hemmaplan i Helsingborg, säger Johan Cederqvist, sportdirektör på TV4.

Sveriges lag mot Brasilien består av Elias Ymer, Karl Friberg, Leo Borg, Filip Bergevi och André Göransson.

Vid svensk seger kan herrlandslaget se fram emot spel i Davis Cup Finals för fjärde året i rad. 16 nationer deltar i världsfinalen: 12 kvalvinnare, de två finalisterna från årets turnering (Italien och Australien) samt Spanien och Storbritannien som tilldelats varsitt wildcard.

Sändningstider

Fredag 2 februari
17.00: Singelmatch 1 följt av singelmatch 2

Lördag 3 februari
13:00 Dubbelmatch följt av singelmatch 3 och 4

Pressackreditering

Media är välkomna att bevaka världsfinalen på plats. Ansökan om ackreditering genomförs online via länken nedan senast måndagen 22 januari.