Ledarna - Sveriges chefsorganisation slår medlemsrekord med 100 000 medlemmar

Ledarna slår medlemsrekord med 100 000 medlemmar. Antalet medlemmar markerar inte bara en kvantitativ prestation, det symboliserar även en gemensam röst för förändring och påverkan.

- Jag är både stolt och glad över att så många av Sveriges chefer väljer att vara medlemmar i Ledarna. Att vi nu har 100 000 medlemmars förtroende är en tydlig signal att vi levererar medlemsnytta för chefer. Ju fler vi är desto starkare blir också vår förmåga att påverka i frågor som är viktiga för Sveriges chefer, säger Andreas Miller, förbundsordförande Ledarna.

Ledarna är Sveriges enda fackförbund bara för chefer. Förbundet fokuserar på ledarskapets värde och påvisar dess betydelse för verksamheters framgång. Utöver det traditionellt fackliga stödet som är grunden i medlemskapet ingår en bredd av tjänster i form av råd, stöd och utveckling speciellt framtaget för chefer och alltid med utgångspunkt i chefens individuella behov. Årligen hanterar Ledarnas chefsrådgivning 15 900 ärenden, utbildar 11 640 chefer och är kollektivavtalspart på cirka 80 avtalsområden.

- Det vi ser att våra medlemmar uppskattat särskilt är att de får rådgivning i såväl rollen som chef och ledare som i den egna anställningen. I och med omvärldsläget ser vi just nu ett extra stort behov av det stöd vi kan ge. Många har dessutom aldrig varit chef i motgång, vilket märks på den typ av frågor och ärenden som kommer in till oss. Vi jobbar för visionen att alla ska ha en bra chef, och för att vara det behöver du själv vara trygg i din roll som ledare och medarbetare, säger Martin Fridolf, vd Ledarna.

Martin Fridolf, vd Ledarna
Förbundsordförande Andreas Miller

Ledarna är Sveriges chefsorganisation med fler än 100 000 medlemmar – chefer i alla branscher och på alla nivåer. Hos oss får medlemmarna utveckling, råd och stöd i uppdraget som chef och kring den egna anställningen. Alltid med utgångspunkt i chefens individuella behov. Läs mer på ledarna.se.