Adform

Adform utser medieprofilen Stefan Szczepanski till Sverigechef för att leda tillväxten på den svenska marknaden

Adform, ett ledande globalt adtechföretag, är stolta över att meddela utnämningen av medieprofilen Stefan Szczepanski till deras nya Sverigechef. Med en omfattande erfarenhet på över 13 år inom mediebranschen och en djup förståelse för dess dynamik är Stefan redo att driva Adforms strategiska initiativ och stärka dess position i branschen.

Adform utser medieprofilen Stefan Szczepanski till Sverigechef.

Stefan Szczepanskis imponerande bakgrund från mer än ett decennium på IPG Mediabrands, där han tjänstgjorde i betydande roller som Managing Partner och Client Director, visar på hans förmåga att skapa starka kundrelationer och driva framgång i Norden. Hans expertis stärks ytterligare genom hans 13+ år inom medieindustrin, med en djup förståelse för marknadsföringsstrategier, kundrelationshantering, kampanjhantering och konkurrensanalys. Stefan är känd för sitt resultatorienterade tillvägagångssätt och proaktiva natur, vilket gör honom till en värdefull tillgång för Adforms uppdrag att leverera exceptionellt värde på den svenska marknaden. Hans erfarenhet går helt i linje med Adforms värderingar om att främja en inkluderande arbetsmiljö, använda en global verktygslåda samtidigt som man upprätthåller en stark lokal arbetsmoral och kultur.

"Stefans framgångsrika erfarenhet av att främja starka kundrelationer och driva betydande affärstillväxt gör honom till den perfekta ledaren för att främja vårt uppdrag i Sverige," säger Rick Jones, Regional President for Western- and Southern Europa på Adform. "Vi är glada över att ha honom ombord och är övertygade om att hans expertis kommer att vara ovärderlig när vi fortsätter att innovera och växa."

"Som Sverigechef är jag redo att leda Adform in i en nya era och förändra spelet inom det digitala medielandskapet. I en bransch där alltför många plattformar driver sina egna agendor, och de flesta lösningar inte räcker till i en framtid utan tredjepartscookies, sticker Adform ut genom att ha en annonslösning oavsett webbläsare. Med en förstklassig ID-lösning, en helt integrerad omnikanalsplattform och ett banbrytande arbete inom hållbar reklam är erbjudandet mycket övertygande. Det känns också bra att arbeta för ett företag med nordiska rötter vars strategi genomsyrar att skydda ett öppet internet som gynnar både annonsörer och lokala publicister i en säker miljö.” säger Stefan Szczepanski.

Stefan Szczepanski, Sverigechef Adform

Adform är den mest kraftfulla och säkra medieköpsplattformen i världen.
Med över 20 års erfarenhet av att leverera exceptionell service och banbrytande teknologiska lösningar möjliggör Adform för stora varumärken, byråer och publicister att skapa, köpa och sälja digital annonsering på en global skala.
Efter att ha tänjt på gränserna genom förstärkt intelligens och en branschledande identitetslösning har Adform konsekvent förändrat spelplanen för digitala annonsörer.

Följ Adform

Senaste pressmeddelandena från Adform

Marknadschefens nyckelroll i AI- och datarevolutionen1.2.2024 12:53:00 CET | Nyheter

I rådande lågkonjunktur står marknadschefer inför en dubbel utmaning: att optimera intäkter samtidigt som de håller kostnaderna nere. Att ständigt anpassa sig, driva transformation och säkerställa tillväxt är fortsatt ett måste. Det kräver tid, mod, kreativitet och förståelse för marknadsavdelningens roll, marknadens behov och teknologins möjligheter. Men de som tar tillfället i akt och vågar satsa när andra håller tillbaka och sparar, kan uppleva dubbel utväxling på sin investering och skaffa sig ett betydande försprång.

Digitala annonsörer - dags att gå med i det nya normala!7.11.2023 07:42:00 CET | Nyheter