AB Kristianstadsbyggen lanserar ny webb tillsammans med Consid

Det kommunala fastighetsbolaget AB Kristianstadsbyggen får ett nytt digitalt utseende. Under början av mars lanserades den nya hemsidan. Utvecklingen har pågått under det närmsta året och kan nu presenteras.

Kajsa Nilsson, Account Manager Consid Kristianstad.
Kajsa Nilsson, Account Manager Consid Kristianstad. Consid

– Det har varit en rolig, kreativ och givande process att arbeta fram vår nya webbplats i Sitevision tillsammans med Consid. Vi har haft många idéer och Consid har varit lyhörda och hittat funktionella och estetiskt tilltalande lösningar för att omsätta dessa i praktiken., säger Jonas Rosenberg, Kommunikationschef på AB Kristianstadbyggen.

Hemsidan har tagits fram i nära samarbete med it-företaget Consid. Företaget har en lång och dekorerad erfarenhet av att jobba i plattformen Sitevision, vilket även varit grunden för AB Kristianstadsbyggens nya hemsida.

– Sitevision erbjuder en rad fördelar för användaren genom sitt intuitiva gränssnitt. Samtidigt erbjuder plattformen en skalbarhet som gör att AB Kristianstadsbyggen kan anpassa webbplatsen efter behov under tid genom att lägga till olika funktioner., säger Emma Sundman, Projektledare på Consid.

En del i den nya webbsatsningen var att skapa ett nytt fastighetssystem. Med 9 200 bostäder i sin portfölj är AB Kristianstadsbyggen en av fastighetsbranschens riktigt stora.  Den nya plattformen är ett viktigt led i att utveckla Kristianstads bostadsmarknad.

– Vi är mycket glada för förtroendet att ha fått utveckla ABK:s nya webbplats! För Consid är en viktig del att bidra till samhällsnytta och en levande stadskärna. Därför är det extra kul att arbeta med ABK som bidrar till vårt samhälle genom att ta ett stort ansvar för bosociala frågor som trivsel och trygghet i centrum., säger Kajsa Nilsson, Account Manager på Consid Kristianstad.

Jonas Rosenberg, kommunikationschef AB Kristianstadsbyggen.